اعزام تروریست ها از سوریه به اوکراین

برخی منابع مخالفانس سوری به نقل از عناصر گروهک های تروریستی و شبه نظامیان مسلح نزدیک به ترکیه در ادلب سوریه گفتند که ده ها تروریست وابسته به " القاعده " با حمایت و فشار گروه تروریستی سابق جبهه النصره (هیات تحریر الشام کنونی) اخیرا از ادلب به اوکراین رفتند تا با روسیه بجنگند.

منابع الوطن خاطرنشان کردند: «ابومحمد الجولانی» سرکرده ارشد جبهه النصره اوایل ماه جاری میلادی در منطقه الشغر در شمال شهر جسرالشغور در ریف غربی ادلب با سران تروریستی که بیشتر آن‌ها چچنی، روسی و اویغوری هستند، دیدار و آن ها را در قالب یک «تیپ خارجی» برای رفتن به اوکراین تشویق کرد.

این منابع همچنین تاکید کردند: الجولانی وعده های مالی وسوسه انگیزی برای تروریست هایی که تمایل به پیوستن به نیروهای اوکراینی برای مبارزه با روسیه دارند، مطرح کرده است زیرا این تروریست های تکفیری تندرو با توجه به مشارکت خود در میدان های جنگ به ویژه در ادلب و ریف شمالی لاذقیه از مهارت های جنگی بالایی برخوردارند.

این منابع افزودند: سرکرده ارشد جبهه النصره به تروریست ها گفته است که دشمن مشترک همه آن ها روسیه است و تنها راه رهایی از آن، ترک ادلب و رفتن به اوکراین برای مبارزه با روس ها است.

اعزام تروریست ها از سوریه به اوکراین برای نبرد با روسیه

این منابع مخالفان سوری درباره مسیر رفتن تروریست ها از ادلب به اوکراین گفتند: گذرگاه غیرقانونی «خربه الجوز» سوریه مهمترین گذرگاه برای رفتن به ترکیه است که سازمان اطلاعاتی ترکیه حمایت های لجستیکی لازم را برای انجام این ماموریتها ارایه می کند. همچنین گذرگاههای غیرقانونی نزدیک شهرک درکوش در شمال غربی ادلب و حتی گذرگاه باب الهوی در شمال این استان نیز در این زمینه فعال هستند.

بر اساس این گزارش، طی دو هفته اخیر بیش از ۷۰ تروریست از ادلب به اوکراین رفتند که در میان آن ها سران برخی تروریست ها از جمله عبدالحکیم الشیشانی سرکرده گروه موسوم به «سربازان قفقاز» حضور دارد.

از سوی دیگر، این منابع تاکید کردند که گروههای تروریستی طی این هفته برای دومین روز متوالی به نقاط نظامی در منطقه کاهش تنش در شمال سوریه حمله کردند که با پاسخ قوی ارتش سوریه مواجه شده اند.