قطر، سفیر آلمان را احضار کرد

وزارت خارجه قطر روز جمعه «کلودیوس فیشباخ» سفیر آلمان در دوحه را در اعتراض به اظهارات وزیر کشور آلمان در خصوص میزبانی قطر از جام جهانی 2022 ، احضار کرد.

وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد که یادداشت اعتراضی به سفیر آلمان ارائه و طی آن مخالفت کامل قطر و محکومیت اظهارات «نانسی ویزر» وزیر کشور آلمان در مور حق میزبانی قطر از جام جهانی ۲۰۲۲ اعلام شد.

 

قطر، سفیر آلمان را احضار کرد

وزارت خارجه قطر همچنین از سفیر آلمان درباره اظهارات وزیر کشور آن توضیحات خواست.

این یادداشت اعتراضی توسط «احمد بن حسن الحمادی» دبیر کل وزارت خارجه قطر به سفیر آلمان ارائه شد و طی آن آمده است که قطر برای برگزاری یکی از بهترین مسابقات جهانی فوتبال برای نشان دادن تمدن و میراث فرهنگی منطقه به کل جهان مصمم است.

وزیر کشور آلمان روز پنج‌شنبه(دیروز) گفته بود که از دیدگاه دولت آلمان حق میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ در شرایطی فریبکارانه به قطر داده شده است.

وی همچنین گفت: «معیارهایی وجود دارد که بایستی به آن پایبند بود و از جمله آن احترام به حقوق بشر است و بهتر است که حق میزبانی مسابقات اینچنینی به چنین کشورهایی اعطا نشود».

به نوشته وبگاه «الخلیج اونلاین»، «ماجد الأنصاری» مشاور معاون نخست وزیر و سخنگوی رسمی وزارت خارجه قطر نیز این اظهارات وزیر کشور آلمان را مردود دانست و آن را محکوم کرد.