تظاهرات علیه نتانیاهو در آستانه انتخاباتی دیگر+فیلم

در حالی که پنجمین انتخابات سراسری رژیم صهیونیستی طی چهار سال اخیر قرار است فردا سه شنبه برگزار شود، تظاهرات علیه نخست‌وزیر سابق و رهبر اپوزیسیون این رژیم خبرساز شده است.

منابع رسانه‌ای از شهر تل‌آویو در فلسطین اشغالی خبر دادند، شماری از مخالفان بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر سابق و رهبر فعلی اپوزیسیون در فلسطین اشغالی، علیه او در شهر تل‌آویو تظاهرات برپا کردند.

به گزارش شبکه راشا تودی، یک گروه از مخالفان بنیامین نتانیاهو ضمن برپایی تظاهرات در تل‌آویو و سر دادن شعارهایی علیه نخست‌وزیر سابق، از صهیونیست‌ها خواستند در انتخابات روز سه شنبه (فردا) شرکت کنند.

معترضان در تل‌آویو ضمن اشاره به پرونده‌های قضایی موجود بنیامین نتانیاهو در دادگاه‌های این رژیم، نخست‌وزیر سابق فلسطین اشغالی را فاسد خواندند و هشدار دادند که او درصدد دزدیدن انتخابات است.

تظاهرات اعتراضی علیه بنیامین نتانیاهو در شرایطی برگزار شده که قرار است فردا پنجمین انتخابات سراسری رژیم صهیونیستی طی چهار سال اخیر در فلسطین اشغالی برگزار شود.

 

به رغم برگزاری تجمع اعتراضی مخالفان نتانیاهو در تل‌آویو، نتایج نظرسنجی‌های اخیر در فلسطین اشغالی نشان می‌دهد که شانش او برای تشکیل کابینه و بازگشت به قدرت بیشتر از دیگر رقبا است.

به گزارش شبکه «سی‌ان‌ان»، نتایج نظرسنجی‌های اخیر روزنامه «هاآرتص» نشان می‌دهد که حزب بنیامین نتانیاهو (حزب لیکود) قطعا بیشترین کرسی‌های کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) را از آن خود می‌کند.

طبق این نظرسنجی‌ها، لیکود احتمالا با کسب حدود ۳۰ کرسی پارلمان د صدر احزاب قرار می‌گیرد و حزب «یائیر لاپید» نخست‌وزیر موقت رژیم صهیونیستی (حزب یش عاتید) رتبه دوم را کسب می‌کند.

اگر نتیجه نظرسنجی‌ها در فلسطین اشغالی درست از آب دربیاید، هیچ حزبی امکان تشکیل مستقل کابینه را ندارد و چاره‌ای جز ائتلاف با دیگر احزاب برای رسیدن به حد نصاب تشکیل کابینه وجود ندارد.

بحران سیاسی در رژیم صهیونیستی به دلیل ناتوانی احزاب جهت رسیدن به گرسی‌های لازم به منظور تشکیل کابینه، باعث شده که طی چهار سال اخیر صهیونیست‌ها پنج بار مجبور به برگزاری انتخابات شوند.