نتایج آرا در سه ایالت یوتا، میشیگان و مینه سوتای آمریکا اعلام شد

براساس آرای شمارده شده، نتایج آرا در سه ایالت یوتا، میشیگان و مینه سوتا اعلام شده است.

سناتور جمهوری خواه برنده مجلس سنا

نتایج آرا تا ساعت ۱ و ۳۰ دقیقه بامداد به وقت محلی نشان می دهد «مایک لی» سناتور جمهوری خواه از ایالت یوتا برای سومین دوره مجلس سنا موفق به کسب بیشترین آرا شده است.

گفته می شود رقابت میان این نامزد حزب جمهوری خواه و «ایوان مک مولین» نامزد مستقل بسیار تنگاتنگ بوده و دموکرات ها هیچ نماینده ای برای رقابت در این ایالت معرفی نکرده اند و درعوض از مک مولین حمایت کرده اند. مک مولین تا پیش از پیروزی «دونالد ترامپ» در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ عضو حزب جمهوری خواه بود اما پس از موفقیت ترامپ حزب خود را ترک کرد و به مستقل ها پیوست.

پیروزی لی در حالی رخ می دهد که رای دهندگان در ایالت یوتا در ۶۰ سال گذشته به طور قابل توجهی به جمهوری خواهان رای داده اند.

رقابت برای تصدی پست فرمانداری ایالت میشیگان

براساس آرای بدست آمده تا ساعت ۱ و ۲۰ دقیقه بامداد به وقت محلی، «گرچن ویتمر» فرماندار میشیگان با شکست «تئودور دیکسون» نامزد جمهوری‌خواه و مورد حمایت ترامپ بار دیگر پیروز انتخابات شد.  

گفته می شود در پی لغو قانون "(حق سقط جنین قانونی)" ، بیشتر رقابت ها بر این قانون متمرکز بوده است. در این ایالت یک همه پرسی برگزار خواهد شد و براساس نتایج آن تصمیم گیری می شود که آیا حقوق سقط جنین در قانون اساسی ایالتی گنجانده شود یا خیر.

دیکسون که حالا در برابر رقیب دموکرات شکست خورده، نظرات سختگیرانه‌ای در مورد سقط جنین داشت و در بیانیه ای اعام کرده بود که حتی از سقط جنین قربانی تجاوز جنسی ۱۴ ساله هم حمایت نمی کند.

نتایج آرا در سه ایالت یوتا، میشیگان و مینه سوتای آمریکا اعلام شد

نامزد دموکرات مینه سوتا برنده مجلس نمایندگان

آرای شمرده شد تا ساعت ۱ و ۲۰ دقیقه بامداد به وقت محلی نشان می دهد که «انجی کریگ» نامزد دموکرات ایالت مینه سوتا و نماینده مجلس نمایندگان، روز سه‌شنبه برای سومین بار در میدان رقابت، با حفظ کرسی دموکرات‌ها، در برابر «تایلر کیستنر» جمهوری خواه پیروز شد.

کریگ که در سال ۲۰۱۸ وارد کنگره شد، توانسته بود کیستنر جمهوری‌خواه، کهنه سرباز نیروی دریایی آمریکا را شکست دهد.

کریگ به عنوان یکی از مدیران پیشین بخش مراقبت های بهداشتی، در گردهمایی های تبلیغاتی از سوابق خود دفاع کرد و در مورد مزایای کاهش هزینه های بهداشتی برای مردم صحبت کرد.

این نامزد حزب دموکرات با فاصله گرفتن از برخی رهبران حزبش، در ماه اوت از یک سوال در مورد اینکه آیا «جو بایدن» باید برای یک دوره دیگر نامزد شود یا خیر، پاسخ داد که حزب دموکرات در واشنگتن چه در پست های مهم و کلیدی و چه در دیگر کرسی ها به رهبران جدید نیاز دارد.  

وی همچنین در مورد موضوع سقط جنین دنباله رو کیستنر شد و گفت حمایت از محدودیت های دولتی به سیاستمداران قدرت می دهد تا تصمیمات بهداشتی را دور از مردم و پزشکان بگیرند.