اتحادیه اروپا برای جنگ تجاری با آمریکا آماده می‌شود

این روزنامه افزود: مقامات آمریکایی به موجب این قانون، حدود ۴۰۰ میلیارد دلار به سیاست های آب و هوایی و انرژی اختصاص می دهند. این قانون به ویژه انتقال به انرژی سبز را گسترش می دهد و بنابراین بر روی بخش خودروسازی در اروپا که در کشورهایی مانند آلمان وفرانسه بسیار اهمیت دارد، تاثیر می گذارد.

به ویژه طبق سندی که در اختیار خبرگزاری افه اسپانیا قرار گرفته است، بروکسل هشدار داده دستکم ۹ بند از این قانون مقررات جهانی تجارت را نقض می کند. هفته گذشته نمایندگانی از اتحادیه اروپا و آمریکا در نشستی بدون نتیجه شرکت کردند. مذاکره کنندگان اروپایی بر این باورند که این قانون آمریکایی قابل قبول نیست.

 خبرگزاری تاس روسیه در گزارشی در این زمینه نوشت: کمیسیون اروپا بر این باور است که طرح های جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برای رونق دادن به خودروهای برقی، اقدامی تبعیض آمیز علیه تولیدکنندگان خارجی است.

«والدیس دامبروسکیس» (Valdis Dombrovskis) پیشتر گفته بود، یک ماه قبل یک گروه کاری ویژه ایجاد شده  تا نگرانی های اتحادیه اروپا و چگونگی رفع آن در خصوص قانون کاهش تورم در آمریکا را بررسی کند.

یکی از بزرگترین مشکلات اروپایی ها، اعتبار مالیاتی اعطا شده برای خودروهای الکتریکی ساخت آمریکای شمالی است. این اعتبارمی تواند برای خودروسازان اروپایی که بر خودروهای برقی مانند فولکس واگن تمرکز دارند، چالش هایی ایجاد کند.

دامبروسکیس روز سه شنبه گفت: «این همان چیزی است که ما در نهایت به دنبال آن هستیم: اتحادیه اروپا به عنوان متحد نزدیک ایالات متحده باید در موقعیتی باشد که بیشتر شبیه موقعیت مکزیک و کانادا است».

اتحادیه اروپا برای جنگ تجاری با آمریکا آماده می‌شود

تارنمای سی ان بی سی آمریکا نیز گزارش داد: کشورهای عضو اتحادیه اروپا قاطعانه در برابر قانون کاهش تورم جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن ایستاده اند، زیرا بیم آن می رود که این قانون به شرکت ها و اقتصاد داخلی آنها آسیب برساند.

قانون کاهش تورم که در ماه آگوست توسط قانونگذاران آمریکایی تصویب شد و شامل اختصاص ۳۶۹ میلیارد دلار هزینه در سیاست های آب و هوا و انرژی است، روز سه شنبه توسط ۲۷ وزیر دارایی اتحادیه اروپا مورد بحث قرار گرفت. این نشست پس از آن برگزار شد که کمیسیون اروپا، بازوی اجرایی اتحادیه اروپا، گفت که «نگرانی های جدی» در مورد طراحی مشوق های مالی در این بسته وجود دارد.