ادعای جدید اوکراین: روسیه بار دیگر آماده حملات موشکی می‌شود

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین ، در ویدئوی سخنرانی شبانه خود مدعی شد کارگران و مقام‌های اوکراین در حال بازسازی زیرساخت‌های آسیب‌دیده بخش انرژی و برق هستند اما در حالیکه بارش برف و سرما در این کشور آغاز شده، روسیه بار دیگر قصد دارد این زیرساخت‌ها را هدف حمله موشکی خود قرار دهد.

زلنسکی این ویدئو را در حالی منتشر کرد که اولین برف امسال در کی‌یف به زمین نشست و یخ‌بندان و مه شدید در اوکراین گزارش شد، رئیس‌جمهور اوکراین در این ویدئو از نیروهای دفاعی و شهروندان خواست تا برای حداقل یک هفته دیگر بدون برق و انرژی آماده باشند.

مقام‌های شهرهای اوکراین اعلام کردند که کارکنان بخش‌های مختلف تقریبا مراحل بازسازی را تکمیل کرده بودند اما مصرف بالای انرژی احتمال قطعی برق را بالا می‌برد. اوکراین مدعیست میلیون‌ها شهروند در کی‌یف و شهرهای اطراف به دلیل موشک‌باران‌های روسیه بدون برق و انرژی به سر می‌برند.

زلنسکی در بخشی دیگر از ویدئوهای خود مدعی شد: «تا زمانیکه آنها موشک دارند این حملات را متوقف نخواهند کردو ما میدانیم که تروریست‌ها دور دیگری از حملات را ساماندهی می‌کنند. هفته آتی به اندازه هفه پیش سخت خواهد بود. نیروهای دفاعی ما آماده می‌شوند، در واقع کل کشور آماده می‌شود ما تمام سناریوها را بررسی کرده‌ایم.»

در حال حاضر مسکو به این ادعاهای کی‌یف واکنشی نشان نداده است.

اوکراین

هفته گذشته روسیه بزرگترین حملات موشکی خود به اوکراین را از ابتدای ماه فوریه که این حملات آغاز شد، انجام داد. از ابتدا روسیه بارها گفته که شهروندان را در این حملات هدف قرار نمی‌دهد و اگر اوکراین به خواسته‌های روسیه رسیدگی کند، سختی‌های کمتری را متحمل خواهد شد.

در ماه سپتامبر روسیه بخش‌هایی از شرق و جنوب اوکراین را به روسیه الحاق کرد و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه، هم گفت که قلمرو روسیه غیرقابل مذاکره است.