شمار قربانیان رانش زمین در جزیره ایسکیا به هفت نفر رسید

مقامات محلی اعلام کردند شمار قربانیان رانش زمین شدید در جزیره ایسکیا در جنوب ایتالیا روز یکشنبه به هفت کشته افزایش پیدا کرد. این در حالی است که نزدیک به ۱۰ نفر همچنان ناپدید هستند و صد‌ها نفر دیگر خانه‌های خود را ترک کرده اند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا در پایان نشست فوق العاده وزرا که بامداد یکشنبه برگزار شد به علت «سیل و رانش زمین»، در این جزیره وضع فوق العاده اعلام کرد.

براساس بیانیه این نشست، دولت دو میلیون یوور (دو میلیون و یکصد هزار دلار) کمک مالی و پشتیبانی مردم محلی را برای قربانیان این فاجعه طبیعی اختصاص داد.

محافظت شهری ایتالیا اعلام کرد عملیات نجات همچنان در منطقه کاسامیچولا ادامه دارد، اما شرایط جوی دشوار تحقیقات را با مشکل مواجه کرده است. در حالی که گروه‌های نجات یکشنبه برای دومین روز متوالی به جستجو‌های خود در بین گل و لای ادامه می‌دهند، شش جسد- از جمله جسد یک دختربچه- پیدا شد. هدف از این جستجو‌ها یافتن افرادی است که همچنان ناپدید هستند.
جسد یک زن ۳۱ ساله نیز شنبه از بین گل و لای بیرون آمد.

سخنگوی آتش نشانان ایتالیا به تلویزیون دولتی اعلام کرد «گل و لای به شکلی همه فضا‌ها را دربرگرفته است. ما ناامیدانه و با دشواری بسیار زیاد به جستجو‌ها ادامه می‌دهیم».

شمار قربانیان رانش زمین در جزیره ایسکیا به هفت نفر رسید

از طرفی دیگر، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در مراسم دعای مرسوم در میدان سنت-پی یر با ساکنان ایسکیا ابراز همبستگی کرد و گفت: «من برای قربانیان و همه کسانی که دچار رنج و درد شدند و در عملیات نجات حضور دارند دعا می‌کنم».

سحرگاه شنبه رانش زمین در این منطقه از ایتالیا اتفاق افتاد و پس از آن بارندگی‌های شدید و بی سابقه این منطقه را فراگرفت. این امر سبب جاری شدن انبوهی از گل و لای و آوار ساختمان‌ها در بندر کاسامیچولا شد و خودرو‌ها را با خود آورد.