امید به یافتن ناپدیدشدگان رانش زمین در ایتالیا کمرنگ شد

به گزارش شبکه تلویزیونی «یورونیوز» نیرو‌های امداد و نجات برای یافتن ناپدیدشدگان در میان گل و لای و نخاله‌ها ناشی از رانش زمین در جزیره «ایسکیا» ایتالیا با دست (خالی و بدون استفاده از ابزار) اقدام می‌کنند، با این حال امید‌ها در این زمینه در حال کمرنگ شدن است. تا کنون پیکر‌های هشت نفر جان باخته پیدا شده و چهار نفر همچنان ناپدید هستند.

یک آتش نشان در این خصوص گفت: امدادگران با سختی فراوان در حال تلاش اند. آن‌ها با دست خالی کاوش می‌کنند و روشن است که (برای رعایت احتیاط) هنوز نمی‌توانیم از دستگاه‌های حفاری بهره بگیریم. همه کار‌ها با دست یا بیل (و دیگر ابزار‌های ابتدایی) انجام می‌گیرد. تلاشمان بر آن است که بتوانیم بیشترین حجم از نخاله برداری ممکن را در کوتاه‌ترین زمان صورت دهیم.

داوطلبان نیز به روند امدادرسانی کمک می‌کنند؛ این در حالی است که بارش بی وقفه و وزش تندباد کار را پیچیده کرده بود.

یکی از نیرو‌های داوطلب که در این جزیره حضور دارد گفت: برای خانواده‌هایی که عزیزانشان همچنان پیدا نشده اند، ​ دعا می‌کنیم. یکی از همکلاسی‌های ما در مدرسه ناپدید شده. امید به یافتن او متاسفانه در حال از میان رفتن است.

امید به یافتن ناپدیدشدگان رانش زمین در ایتالیا کمرنگ شد

این جزیره در زمینه فاجعه‌های طبیعی پیشینه‌ای طولانی دارد. با این حال کارشناسان می‌گویند این رانش زمین که یکشنبه روی داد، به علت تغییر اقلیم و توسعه اغلب نامتوازن شدت گرفت.