تلفن همراه وزیران دولت انگلیس در عرض 20 دقیقه هک می‌شود

 نشریه «تایمز» انگلیس در گزارشی هشدار داد، وزرای دولت این کشور شدیدا در برابر عملیات «مهندسی اجتماعی» یا به اصطلاح « هک انسانی» آسیب پذیر هستند و تلفن‌های همراه آنها ممکن است در عرض ۲۰ دقیقه هک شده و مورد نفوذ قرار بگیرد.

بر اساس گزارش این نشریه، برخی کارشناسان حوزه فن‌آوری اطلاعات هشدار داده‌اند به دلیل در دسترس بودن حجم زیادی از اطلاعات در فضای اینترنت، تلفن‌های همراه این وزیران در عرض ۲۰ دقیقه قابل هک کردن است.

این نشریه تصریح کرد، تا تاریخ مارس ۲۰۲۰، هر کسی قادر بوده به پایگاه داده حاوی اطلاعات شخصی ۴۵۰۰۰ کارمند دولت انگلیس در وبسایت «سرویس ارتباط دولت» این کشور (GCS) دسترسی پیدا کرده و در آن اطلاعات را جستجو کند. در برخی موارد این اطلاعات شامل شماره های تلفن همراه شخصی سران ادارات و سازمان‌های دولت انگلیس بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، هکرها از عملیات مهندسی اجتماعی، نام دیگر هک انسانی، برای فریب دادن قربانی‌ها به منظور افشای داده‌هایشان یا دادن دسترسی به سیستم‌های با دسترسی محدود استفاده می‌کنند و این امکان وجود داشته که مجرمان سایبری خودشان را به جای کارمندان ارشد دولت انگلیس جا زده و از طریق شماره‌های تلفن‌های همراه کارمندان دولت با وزیران ارتباط برقرار کنند.

تلفن همراه وزیران دولت انگلیس در عرض 20 دقیقه هک می‌شود

  این گزارش در حالی منتشر شده که ماه آبان امسال روزنامه «دیلی میلی» در گزارشی به ‌نقل از منابع بی‌نام مدعی شد که گوشی شخصی «لیز تراس» نخست وزیر سابق این کشور، در زمان خدمتش به‌عنوان وزیر خارجه انگلیس توسط عوامل روسی هک شده بود و آنها به جزئیات محرمانه مذاکرات لندن با متحدان بین‌المللی دست یافته بودند. طبق این گزارش هک تلفن همراه لیز تراس در تابستان زمانی که او وزیر خارجه و در تلاش برای رسیدن به رهبری حزب محافظه‌کار بود رخ داده و به علت حساسیت موضوع «بوریس جانسون»، نخست وزیر اسبق انگلیس، اجازه نداد موضوع به رسانه‌ها درز کند.