آلمان شرط انتقال سرمایه‌های روسیه به اوکراین را اعلام کرد

 این پایگاه خبری همچنین نوشت، گزارش شده که دولت برلین می‌خواهد از این دارایی‌های مسدود شده در اوکراین استفاده کند اما هیچ موضع رسمی از سوی آلمان هنوز در این باره اتخاذ نشده چون اعضای کابینه آلمان در این باره دچار دودستگی هستند.

اتحادیه اروپا و کشورهای گروه ۷ حدود ۳۰۰ میلیارد یورو (۳۱۱ میلیارد دلار) از دارایی‌های متعلق به بانک مرکزی روسیه به همراه میلیاردها دلار دارایی متعلق به تجار روسی را مسدود کرده‌اند.

آنالنا بربوک وزیر امور خارجه آلمان بر اینکه کشورهای اروپایی می بایست امکان مصادره حداقل بخشی از سرمایه های مسدود شده روسیه را بررسی کنند، پافشاری می نماید.

وزیر خارجه آلمان اصرار دارد که حداقل برخی از دارایی‌های مسدود شده باید توقیف شود، در حالیکه کریستین لیندنر، وزیر دارایی نگران است که این اقدام می‌تواند سابقه خطرناکی ایجاد کند و کشورهای اروپایی و متحدانشان را به باتلاق بی قانونی بکشاند.

خبرنامه بلومبرگ همچنین نوشت، برلین از مصادره اموال به شرط حل مسائل قانونی و تبعیت متحدان از این روند حمایت می‌کند.

آلمان شرط انتقال سرمایه‌های روسیه به اوکراین را اعلام کرد

در این میان، اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپایی نیز پیشتر گفته بود اتحادیه اروپا راه‌های قانونی را برای توقیف دارایی‌های روسیه به منظور استفاده در اوکراین پیدا می‌کند.

ایالات متحده تا کنون به دلیل نگرانی از اینکه مصادره به شهرت این کشور به عنوان پناهگاه امن دارایی‌های خارجی لطمه می‌زند، محتاط‌تر عمل کرده است.

بانک روسیه نیز گفته با اینکه دارایی‌های مذکور از نظر قانونی مصادره نشده‌اند اما شانس بازگشت این دارایی‌های مسدود شده توسط کشورهای غربی به دلیل تحریم‌ها را بسیار کم می‌داند.