ندامت بی‌حاصل صهیونیست‌ها از جنایت جنین؛ شبح انتفاضه سوم بر سر تل‌آویو

هنوز پس‌لرز‌ه‌ها و پیامدهای عملیات پنجشنبه پیش نظامیان رژیم صهیونیستی در اردوگاه « جنین » و دو عملیات استشهادی مقاومت فلسطین در قدس اشغالی در پاسخ به تجاوز به اردوگاه جنین، برای ارکان رژیم اشغالگر ادامه دارد و بر صحنه سیاسی، امنیتی، نظامی و رسانه‌ای این رژیم سایه افکنده است و حتی بیشتر از آن، جزئیاتی از این امر که تاکنون به دستور نهاد نظارتی در تل‌آویو سانسور می‌شد، به بیرون درز یافته است. 

 تشدید عملیات‌های مقاومت در کرانه باختری و عملیات استشهادی اخیر قدس که طی آن، دستکم هشت صهیونیست کشته و پنج نفر زخمی شدند، صهیونیست‌ها را بسیار سردرگم کرده تا جایی که پس از این عملیات بود که رژیم صهیونیستی ۶۰ درصد توان نظامی خود را در کرانه باختری مستقر کرد امری که نتوانست مقاومت فلسطین را متوقف کند و از آن روز تاکنون، هر روز ده‌ها عملیات علیه اشغالگران صورت می‌گیرد.

تشدید عملیات‌های مقاومت در کرانه باختری اشغالی، محاسبات صهیونیست‌ها را به هم ریخته است. عملیات‌هایی که رزمندگان گردان‌های جنین و نابلس و طوباس و طولکرم انجام می‌دهند و تل‌آویو دیگر نمی‌تواند راهی برای توقف آن بیابد. شب گذشته نیز گروه مقاومت عرین الاسود ضمن هشدار به صهیونیستها مبنی بر هدف قرار دادن آنها، با انتشار بیانیه‌ای به صراحت تأکید کرد که هیچ جایی برای آنان در خاک فلسطین وجود ندارد. 

عرین الاسود در این بیانیه تاکید کرد: «صهیونیستها باید بدانند که "سرزمین شیر و عسل" (فلسطین)، به سرزمین خون و گوشت اجسادشان در این خاک بدل خواهد شد و پیام ما به شما این است که هیچ جایی در سرزمین ما ندارید».

ژنرال صهیونیست: اگر پیامدهای عملیات جنین را می دانستیم؛ آن را لغو می‌کردیم

نگاهی به تحلیل‌های رسانه‌های رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که مقامات صهیونیست به شدت از عواقب اشتباه بزرگ حمله اخیر به اردوگاه جنین نگرانند. تا جایی که «آلون بن دیوید» تحلیلگر امور نظامی در شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی فاش کرد که ژنرال «یهودا فاکس» فرمانده منطقه مرکزی در ارتش این رژیم، در نشستی که پس از دو حمله در اواخر هفته گذشته در قدس برگزار شد، گفت که اگر می دانست نتایج حمله به اردوگاه جنین در پنجشنبه پیش، این‌چنین غم انگیز خواهد بود، با انجام این عملیات موافقت  نمی‌کرد یا از تایید آن پرهیز می‌کرد.

ندامت بی‌حاصل صهیونیست‌ها از جنایت جنین؛ شبح انتفاضه سوم بر سر تل‌آویو

اعتراف به نتیجه معکوس حمله به اردوگاه جنین برای تل‌آویو

«گدعون لوی» خبرنگار و تحلیلگر ارشد رسانه‌های صهیونیستی طی یادداشتی در روزنامه «هاآرتص»، ضمن اعتراف به نتایج معکوس یورش ارتش صهیونیست به اردوگاه جنین، نوشت که عملیات تجاوز به اردوگاه جنین برای از بین بردن «تروریسم» نبود، بلکه برای تقویت آن انجام شد. ضمن این‌که امکان حمله به این اردوگاه بدون ارتکاب قتل عام، میسر نیست. 

اعتراف صهیونیست‌ها به شکست در عملیات جنین

روزنامه رأی الیوم با انتشار این گزارش، نوشت که این اظهارنظرها، عملا بیانگر اقرار رژیم صهیونیستی به شکست، سرخوردگی، سردرگمی و نیز عمق بحرانی است که کابینه افراطی «بنیامین نتانیاهو» با مشارکت نژادپرستانه‌ترین، افراطی ترین و فاشیست‌ترین احزاب، در حال تجربه است. زیرا در مقابلش هیچ راهی برای انتقام از فلسطینی‌ها ندارد و پاسخی برای خواسته‌های اکثریت قاطع در جامعه صهیونیستی شنیده نمی‌شود که خواستار بازگشت امنیت هستند. چیزی که احزاب حاضر در این کابینه در جریان تبلیغات انتخاباتی به آن متعهد شدند.

لوی در ادامه یادداشت خود در هاآرتص می‌نویسد که کشتار فلسطینی‌ها که ماه‌هاست از سوی ارتش اشغالگر ادامه دارد، بدون پرداخت بها باقی نخواهد ماند. وی خطاب به صهیونیست‌ها می‌نویسد: «شما چه فکری کردید؟ آیا کشتار ۱۴۶ فلسطینی در سال گذشته بی پاسخ خواهد ماند؟ آیا با کشتار حدود ۳۰ فلسطینی از ابتدای ماه جاری با آرامش برخورد خواهد شد؟ آیا فکر می‌کنید ساکنان اردوگاه آوارگان در شعفاط، کسانی که به صورت شبانه روزی مورد توهین و تحقیر قرار می گیرند و عزت و کرامت آنها پایمال می‌شود؛ از سربازان و پلیس‌های اسرائیلی با آغوش باز استقبال می‌کنند؟

دیگر هیچ صهیونیستی جرأت حمله به جنین را ندارد

وی در ادامه نوشت که فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی از پیش می‌دانستند که در صورت حمله به اردوگاه جنین، خون زیادی بر زمین خواهد ریخت و با این وجود، این حمله را انجام دادند. از امروز به بعد دیگر ارتش یا نیروی ویژه  ضد تروریسم (یمام)، وابسته به پلیس صهیونیست، جرأت نخواهد کرد که وارد اردوگاه جنین که به شجاعت و مبارزه معروف است، شود. 

لوی در ادامه اذعان داشت که همه فرماندهان ارتش می‌دانستند که در صورت حمله به اردوگاه جنین، موج خطرناکی از خشونت آغاز خواهد شد و این غیرممکن است که به این اردوگاه بدون ارتکاب قتل عام حمله شود.

این نویسنده با اشاره به اینکه بار دیگر این اسرائیل بود که شروع کرد و راهی جز این برای توضیح روند وقایع وجود ندارد، افزود: امروز در اردوگاه جنین ده‌ها جوان مسلح حضور دارند که آماده‌‌اند جان خود را فدا کنند و کشتن بسیاری از دوستانشان، عزم و اراده محکم آنها را از بین نمی‌برد. 

ویژگی متمایز اردوگاه جنین در کرانه باختری

لوی اذعان می‌دارد: «جنین اردوگاه بی‌نظیری است که ساکنان آن دارای روحیه مبارزه بی‌نظیری هستند که مشابه آن را در نوار غزه می‌بینیم. روح مبارزه در کوچه‌ پس کوچه‌های این اردوگاه متولد شده و ساکنان آن بر این باورند که کشورشان از آنها گرفته شده است. آنها محکوم به زندگی در شرایط سخت و دشوار و همچنین در جایی که فقر شدید گسترده است. از سوی دیگر کشتار مستمر و هر روزه فلسطینی‌ها از سوی ارتش [رژیم صهیونیستی]، در سراسر کرانه باختری، اصلی‌ترین دلایل دو عملیات اخیر در قدس بود».

این تحلیلگر در پایان نوشت: «شبح انتفاضه سوم همچنان بر بالای سر ما پرسه می‌زند؛ لذا هرگونه عملیات انتقام‌جویانه از سوی اسرائیل، قطعا موجب برافروخته شدن آتش بیشتری خواهد شد.در عین حال، تصمیمات اتخاذی دولت عبری برای تحمیل تحریم‌ها و مجازات‌های جمعی علیه فلسطینی‌ها در مناطق اشغالی از جمله ارضای ولع انتقام راست‌گرایان اسرائیل، به این تنش دامن خواهد زد و در را برای وقوع یک انفجار بزرگ باز می‌کند».

پیشتر هفته‌نامه ساندی تایمز در گزارشی از وضعیت این روزهای فلسطین اشغالی نوشت که همه چیز برای شعله‌ور شدن انتفاضه سوم مهیاست؛ کابینه‌ای که تندروترین وزرا را در خود جای داده و جوانان فلسطینی که چیزی برای از دست دادن ندارند.