زخمی شدن ۶ نیروی پلیس سوری در درعا

تلویزیون رسمی سوریه اعلام کرد که بر اثر انفجار دو بمب که خودروی گشتی پلیس سوریه را هدف قرار داده بود، ۶ نیروی پلیس در حومه درعا واقع در جنوب سوریه زخمی شدند.

روز گذشته نیز وزارت کشور سوریه اعلام کرد که نیروهای امنیت داخلی در جریان انجام مأموریت خود و در مسیر بازگشت به دمشق با یک بمب کنار جاده‌ای هدف حمله تروریستی قرار گرفتند که بر اثر آن ۱۵ نفر زخمی شدند که حال ۷ نفر از آنها وخیم است.

در بیانیه وزارت کشور سوریه آمده است: نیروهای گشتی پلیس بلافاصله پس از انفجار بمب، خود را به محل انفجار رساندند و عملیات امدادرسانی به مجروحان آغاز شد و تحقیقات برای شناسایی عوامل بمبگذاری و انجام اقدامات حقوقی لازم علیه آنها ادامه دارد.

استان درعا در اوایل مرداد ۱۳۹۷ و با شکست داعش و دیگر تروریست‌ها توسط ارتش سوریه آزاد شده بود، اما هنوز هم هسته‌های خفته گروه‌های تروریستی در این استان فعال است و بعضاً دست به اقدامات تروریستی می‌زنند.

زخمی شدن ۶ نیروی پلیس سوری در درعا

یکی از مشکلات درعا هم مرزی با اردن می‌باشد و تروریست‌ها می‌توانند از این کشور انواع سلاح و مهمات را وارد کنند و به راحتی به آن رفت وآمد داشته باشند.

نیروهای نظامی و امنیتی سوریه در روزهای اخیر موفق شدند که یک انبار بزرگ سلاح و مهمات تروریست‌ها را در یکی از محله‌های شهر درعا و در خانه یکی از سرکرده‌های داعش کشف و ضبط کنند. این انبار شامل مقادیر زیادی بمب به شکل‌ها و وزن‌های مختلف و مقایر زیادی مواد منفجره بود.