تحریم‌های اوکراین علیه صنعت هسته‌ای روسیه اجرایی شد

 یکشنبه شب در پیامی ویدیویی اعلام کرد: این آخرین تصمیم در این باره نخواهد بود. معنای این اقدام حمایت از تلاش دیپلمات‌هایمان برای گسترش تحریم‌های جهانی علیه این بخش از ماشین تهاجم روسیه است.

به گزارش نشریه «کی‌یف ایندیپندنت»، این تحریم‌ها ۲۰۰ نهاد روس از جمله شرکت هسته‌ای « روس‌اتم » را در برمی‌گیرد. روس‌اتم نیروگاه برق هسته‌ای زاپوروژیا در اوکراین را اداره می‌کند. این تحریم‌ها تا ۵۰ سال ادامه خواهند داشت.

رئیس جمهوری اوکراین مدعی شد که روسیه تنها کشور دنیاست که به ارتش خود اجازه می‌دهد نیروگاه‌های هسته‌ای را بمباران کند و از نیروگاه‌های برق هسته‌ای بعنوان مرکزی برای انجام حمله استفاده می‌کند.

زلنسکی اظهار کرد: این دولت تروریست از صنعت هسته‌ای بعنوان یکی از عناصر تهاجم خارجی خود استفاده می‌کند تا از این طریق بر سایر دولت‌ها فشار آورده و حاکمیت کشورهای دیگر را تهدید کند.

تحریم‌های اوکراین علیه صنعت هسته‌ای روسیه اجرایی شد

وی افزود: این موارد کافی است تا صنعت هسته‌ای روسیه مورد تحریم‌های جهانی قرار بگیرد. ما در این زمینه باب شرکایمان همکاری می‌کنیم.

زلنسکی پیشتر در یک کنفرانس خبری درباره نتایج نشست اجلاس سران اوکراین و اتحادیه اروپا از همه کشورهای این اتحادیه خواسته بود تا تحریم‌های علیه شرکت «روس‌اتم» روسیه وضع کنند.