گفت‌وگوی مقام سعودی با فرستاده سازمان ملل درباره یمن

«محمد بن سعید آل جابر» سفیر عربستان سعودی در یمن با «هانس گراندبرگ» فرستاده سازمان ملل در امور یمن، در ریاض دیدار و درباره پایان جنگ در یمن گفت‌وگو کرد.

دو طرف در این دیدار تلاش‌های عربستان برای تحقق صلح در یمن، رفع درد و رنج ملت یمن و حمایت از دولت و اقتصاد این کشور را بررسی کردند.

بنابر گزارش وبگاه «الخلیج اونلاین»، سفیر سعودی و فرستاده سازمان ملل در یمن همچنین راهکارهای تقویت همکاری برای حمایت از تلاش‌های امنیتی جهت دستیابی به راه‌حل سیاسی در یمن و حمایت از امنیت و ثبات در این کشور را مورد بررسی قرار دادند.

 گفت‌وگوی مقام سعودی با فرستاده سازمان ملل درباره یمن

آل جابر روز یکشنبه نیز با «تیموتی لیندرکینگ» فرستاده آمریکا در یمن نشستی را در ریاض برگزار و بر حمایت از تلاش‌های گراندبرگ درباره مذاکره با طرف‌های مختلف جهت دستیابی به صلح پایدار در یمن تأکید کرد.

اوایل اکتبر ۲۰۲۲ آتش‌بس در یمن تحت نظارت سازمان ملل پس از شش ماه به پایان رسید.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا و با جانبداری‌های سازمان ملل، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس‌جمهور مستعفی یمن به قدرت، اقدام به تجاوز نظامی علیه یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرده است.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرده و فقط با کشته و زخمی شدن هزاران یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور، گسترش قحطی، گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.