معاون اردوغان: حدود ۴۱۸۰۰ ساختمان در زلزله تخریب شدند

 «فؤاد اُکتای» معاون ریاست‌جمهوری ترکیه بامداد سه‌شنبه با حضور مقابل دوربین رسانه‌ها، به ارائه توضیحات و آماری از خسارات و تلفات زلزله شدید هفته قبل در جنوب این کشور پرداخت.

اکتای که در مقر سازمان مدیریت حوادث غیرمترقبه ترکیه در آنکارا صحبت می‌کرد، گفت زلزله در استان قهرمان‌مرعش که به ۹ استان دیگر هم آسیب رساند، ۴۱۷۹۱ ساختمان را تخریب کرده است.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، وی درباره عملیات امدادرسانی به زلزله‌زدگان توضیح داد: «اوضاع کاملاً تحت کنترل است و عملیات جستجو و نجات را در برخی استان‌ها تکمیل کرده‌ایم. شورای وزیران فردا تشکیل جلسه می‌دهد».

معاون رئیس جمهور ترکیه با بیان اینکه میلیون‌ها وعده غذایی برای آسیب‌دیدگان فراهم می‌شود، اظهار داشت: «۱۲ هزار ماشین آلات سنگین در مناطق زلزله‌زده فعالیت می‌کنند. قطر هم ۱۰ هزار خانه سیار می‌فرستد که از آنها برای اسکان زلزله‌زدگان استفاده خواهیم کرد».

معاون اردوغان: حدود ۴۱۸۰۰ ساختمان در زلزله تخریب شدند

اکتای ضمن اشاره به تحت کنترل بودن مرزهای ترکیه، ادامه داد: «اجازه موج مهاجرت غیرقانونی را نخواهیم داد و شایعه‌سازان را پاسخگو خواهیم کرد. ما کمک‌های بلاعوض و کمک‌های غیرنقدی را به زلزله‌زدگان می‌رسانیم و اجازه نمی‌دهیم در جایی دیگر خرج شوند».

طبق این گزارش، وی با بیان اینکه دولت ترکیه در تلاش برای بازگشت سریعتر برق به مناطق آسیب‌دیده است، افزود: «۲۵۰ بازار برای دسترسی آسان به کمک‌های غیرنقدی ایجاد خواهد شد. ۱۰۰ بازار در چادر و ۱۵۰ مرکز در مدارس خواهند بود».