افزایش سه برابری «پرونده‌های تروریسم داخلی» در آمریکا

دفتر پاسخگویی دولت آمریکا (GAO) در این خصوص از پلیس اف‌بی‌آی و وزارت امنیت داخلی این کشور درخواست کرد تا راهکارهایی برای جلوگیری از حملات بیشتر ارائه دهند.

براساس گزارش GAO، تعداد این پرونده‌ها از رقم ۱۹۸۱ در سال ۲۰۱۳ به رقم ۹۰۴۹ در سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است. اگرچه تعداد پرونده‌های باز مربوط به "تروریسم داخلی" در سه سال اول این بازه ۲۳ درصد کاهش داشت اما بین سال های ۲۰۱۶ الی ۲۰۲۱ بیش از ۴۹۰ درصد با روند افزایشی روبرو بوده است.

همچنین علاوه بر این آمار، تعداد "توطئه‌های تروریستی ادعایی" نیز تقریبا سه برابر شده و از ۸۱ مورد در سال ۲۰۱۴ به ۴۵۶ در سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است.

افزایش سه برابری «پرونده‌های تروریسم داخلی» در آمریکا

دفتر تحلیل وزارت امنیت داخلی آمریکا (DHS)، تنها به ۲۳۱ حادثه تروریستی داخلی بین سال‌های ۲۰۱۰ الی ۲۰۲۱ اشاره کرد که ۳۵ درصد از آن‌ها با انگیزه "نژاد پرستی" و ۳۲ درصد آن ناشی از "انگیزه‌های ضد دولتی" بوده‌اند.

گزارش GAO خواستار همکاری‌های نزدیک میان وزارت امنیت داخلی آمریکا و پلیس اف‌بی‌آی شد و نسبت به اینکه این دو آژانس مجری قانون از معیارها و تعاریف متفاوتی برای شناسایی جنایت‌هایی که به دلیل مشابه اتفاق افتاده‌اند، استفاده می‌کنند ابراز تاسف کرد.