نشت آب آلوده به رادیو اکتیو در آمریکا پس از ۵ ماه لو رفت

مقامات ایالت مینه‌سوتا روز پنجشنبه گفتند که در حال نظارت بر پاکسازی نشت دست کم ۴۰۰۰۰۰ گالن آب آلوده به رادیواکتیو از نیروگاه هسته‌ای اکسل انرژی Xcel Energy هستند.

در حالی که این موضوع باعث نگرانی اهالی شده است، این شرکت گفته هیچ خطری برای مردم وجود ندارد.

شرکت برق مستقر در مینیاپولیس در بیانیه‌ای گفت: «Xcel Energy اقدام سریعی برای مهار نشت به محل کارخانه انجام داد که هیچ خطری برای سلامت و ایمنی جامعه محلی یا محیط زیست ندارد.»

در حالی که شرکت اکسل نشت آب حاوی تریتیوم را به مقامات ایالتی و فدرال در اواخر نوامبر گزارش داد، نشت آب آلوده به این ماده تا قبل از پنجشنبه علنی نشده بود. مقامات ایالتی گفتند که منتظر بودند تا اطلاعات بیشتری را قبل از انتشار عمومی آن به دست آورند.

نشت آب آلوده به رادیو اکتیو در آمریکا پس از ۵ ماه لو رفت

مایکل رافرتی، سخنگوی آژانس کنترل آلودگی مینه سوتا گفت: ما از وجود تریتیوم باخبر بودیم، با این حال اکسل هنوز منبع نشت و محل آن را شناسایی نکرده بود. اکنون که ما تمام اطلاعات مربوط به محل نشت، میزان رها شدن در آب‌های زیرزمینی و اینکه آب‌های زیرزمینی آلوده فراتر از محل اصلی حرکت کرده است، در اختیار داریم، این اطلاعات را به اشتراک می‌گذاریم؛ و هیچ خطری برای سلامت عمومی ندارد.

این شرکت گفت که کمیسیون تنظیم مقررات هسته‌ای فدرال و ایالت را در ۲۲ نوامبر، یک روز پس از تایید نشت، که از لوله‌ای بین دو ساختمان بود، مطلع کرده است. از آن زمان، آب‌های زیرزمینی را پمپاژ می‌کند، آب‌های آلوده را ذخیره و پردازش می‌کند که حاوی سطوح تریتیوم زیر آستانه قانون فدرال است.