پوتین: ممکن است تحریم‌ها اثر منفی بر اقتصاد روسیه بگذارند

ولادیمیر پوتین ، رئیس‌جمهوری روسیه در نشستی با اعضای دولت گفت: محدودیت‌های غیرقانونی اعمال شده بر اقتصاد روسیه در میان مدت ممکن است واقعاً تأثیر منفی بر آن بگذارد. در این راستا باید از افزایش مستمر تقاضای داخلی اطمینان حاصل کنیم.

رئیس‌جمهوری روسیه همچنین گفت، روسیه و بلاروس «روابط ویژه و واقعا متحدی» دارند که در آن همکاری در علم و فناوری به طور سنتی جزء مهمی است.

روز سه‌شنبه، کنگره دانشمندان جوان بلاروس و روسیه که بیش از ۵۰۰ دانشمند از سازمان‌های تحقیقاتی و موسسات آموزش عالی را گرد هم می‌آورد، برای اولین بار در مینسک آغاز به کار کرد.

پوتین گفت: این نمادین است که این مجمع در آستانه روز وحدت مردم روسیه و بلاروس برگزار می‌شود؛ تعطیلات مشترک ما که مظهر پیوندهایی به قدمت چندین قرن دوستی برادرانه روس‌ها و بلاروس‌هاست و ارزش‌های معنوی، آنها را متحد می‌کند. روابط بین روسیه و بلاروس از ماهیتی خاص و واقعاً متحد برخوردار است. به طور سنتی، مؤلفه مهم آنها همکاری در علم و فناوری است.

ممکن است تحریم‌ها اثر منفی بر اقتصاد روسیه بگذارند

رهبر روسیه خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر همکاری در حوزه علم و فناوری مثمر ثمر بوده است. تیم‌های علمی ترکیبی به طور مؤثر کار می‌کنند، پروژه‌های تحقیقاتی مشترک توسعه‌یافته و مراکز دانشگاهی پیشرو به طور سیستماتیک تجربه حرفه‌ای خود را تبادل می‌کنند.

پوتین همچنین به اهمیت مشارکت دانشمندان جوان در یک مشارکت دوجانبه "سازنده" برای تقویت حاکمیت علمی و تکنولوژیکی وضعیت اتحادیه روسیه و بلاروس اشاره کرد، زیرا این دانشمندان جوان هستند که برای دهه‌های آینده علم هر دو کشور را تعیین می‌کنند.