یورش مجدد صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی

شهرک نشینان صهیونیست صبح امروز (یکشنبه) نیز با حمایت نیروهای نظامی این رژیم به مسجد الاقصی یورش بردند.

نظامیان صهیونیستی دور تازه‌ای از خشونت با فلسطینیان در مسجدالاقصی را آغاز کرده‌اند؛ ‌بطوری که بامداد چهارشنبه گذشته ۱۶ فروردین ماه به معتکفان داخل مسجد القبلی در صحن مسجد الاقصی حمله و تلاش کردند آنان را از مسجد بیرون کنند. در آن حمله، بیش از ۲۰۰ نفر از نمازگزاران فلسطینی زخمی و ۴۰۰ نفر دیگر بازداشت شدند.

از چهارشنبه تاکنون مسجدالاقصی مکان درگیری و تنش نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست علیه نمازگراران و اعتکاف کنندگان و مدافعان مسجد است.

«ایتامار بن گویر» وزیر تندروی امنیت داخلی رژیم صهیونیستی شنبه شب خواهان استقرار بیشتر نیروهای این رژیم برای اخراج اعتکاف کنندگان فلسطینی از مسجد الاقصی شد. در مقابل، اعتکاف کنندگان نیز درهای مسجد القبلی در صحن مسجد الاقصی را شنبه شب بسته و تاکید کردند که از حق خود در آزادی عبادت و دفاع از مسجد الاقصی کوتاه نخواهند آمد. دولت اردن نیز به عنوان متولی امور قدس نسبت به هرگونه اخراج اعتکاف کنندگان هشدار و پیامدهای چنین اقدامی را متوجه رژیم صهیونیستی دانست.

یورش مجدد صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی

در پاسخ به تعرض ها و جنایات رژیم صهیونیستی، گروه های مقاومت فلسطین چندین بار شهرک های صهیونیست نشین اطراف مرز نوار غزه و شمال سرزمین اشغالی را با موشک هدف قرار داده‌اند.

چندین عملیات شهادت‌طلبانه نیز در شهرهای مختلف انجام شده است. گروههای مبارز فلسطینی تاکید کرده اند که مسجد الاقصی خطر قرمز آنها است و هرگونه تعرض به آن با پاسخ شدید مواجه خواهد شد.