بایدن راه را برای تکرار ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ هموار کرد

لیندسی گراهام ، سناتور جمهوری‌خواه   اظهار کرد: تصمیم بایدن رئیس جمهور آمریکا برای خروج نیرو‌های نظامی این کشور از افغانستان زمینه را برای یک حمله تروریستی جدید در ایالات متحده مشابه فاجعه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ فراهم کرد و ادعای کاخ سفید مبنی بر عدم وجود هرگونه تهدید تروریستی از سوی این کشور نادرست است.

به گزارش ریانووستی، گراهام به فاکس نیوز گفت: فکر می‌کنم آنچه در افغانستان در زمان بایدن رخ داد این بود که وی راه را برای یک ۱۱ سپتامبر جدید هموار کرد.

این سناتور آمریکایی به نقل از نماینده وزارت دفاع ایالات متحده افزود: آمریکا ممکن است بدون هشدار قبلی در طی ۶ ماه آتی از سوی تروریست‌های افغانستان مورد حمله قرار گیرد.

وی گفت: وقتی دولت بایدن به شما می‌گوید هیچ تروریستی در افغانستان وجود ندارد، آن‌ها دروغ می‌گویند.

گراهام تاکید کرد: آخرین گزارش کاخ سفید در مورد خروج نظامیان آمریکا از افغانستان تائید می‌کند که ماموریت نیرو‌های ایالات متحده در افغانستان تکمیل شده و تمام تهدیدات تروریستی در آن کشور از بین رفته است که این موضوع حقیقت ندارد و این گزارش تلاشی از سوی دولت بایدن برای تطهیر خود و انداختن بار مسئولیت بر دوش دیگران است.

در اوایل ماه آوریل، دولت ایالات متحده گزارش محرمانه‌ای را در مورد دلایل خروج نیرو‌های ارتش آمریکا از افغانستان (که موضوع تحقیقات قانونگذاران این کشور شده است) به کنگره تحویل داد.

بایدن راه را برای تکرار ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ هموار کرد

این اسناد که می‌تواند محاسبات اشتباه ارتش، سیاستمداران و دیپلمات‌های آمریکایی را در پایان کمپین نظامی این کشور در افغانستان روشن کند، تأکید می‌کند که فضای مانور بایدن به دلیل شرایط ایجاد شده توسط سلف وی، دونالد ترامپ، به طور قابل توجهی محدود شده بود.

ترامپ نیز در واکنش به این گزارش، دولت بایدن را متهم کرد که می‌کوشد مسئولیت خروج عجولانه نیرو‌های آمریکایی از افغانستان در سال ۲۰۲۱ را که این سیاستمدار از آن به عنوان تسلیم ناشیانه یاد کرده است، به گردن دیگری بیندازد.