هیات حماس به ریاست هنیه وارد عربستان شد

یک منبع فلسطینی مطلع فاش کرد که هیات بلندپایه از جنبش مقاومت اسلامی حماس به ریاست اسماعیل هنیه ، رئیس دفتر سیاسی حماس، شب گذشته در نخستین سفر خود پس از سال‌ها وارد عربستان شد.

به گزارش آناتولی، این منبع که نخواست نامش فاش شود گفت که این هئیت از حماس شب گذشته وارد عربستان شده است، اما تاکنون هیچگونه اعلام رسمی از سوی مقامات عربستان صورت نگرفته است.

منبع مذکور افزود که خالد مشعل، رئیس جنبش حماس در خارج از غزه و شماری از اعضای دفتر سیاسی آن از جمله خلیل الحیه و موسی ابو مرزوق نیز در این هیات حضور دارند. این هیات مناسک عمره را در مکه بجا خواهد آورد و با مقامات عربستان دیدار خواهد کرد.

به گفته این منبع، مقامات حماس در این سفر چند روزه، درباره مسائل فلسطین، رابطه عربستان و حماس و پرونده بازداشت شدگان فلسطینی رایزنی خواهند کرد.

این سفر درحالی انجام شد که محمود عباس نیز روز گذشته وارد جده شد و قرار است امروز با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان درخصوص قضیه فلسطین، اوضاع منطقه و تقویت روابط بین دو کشور رایزنی کند.

شبکه تلویزیونی صهیونیستی «آی۲۴نیوز» روز شنبه در گزارشی سفر هیات حماس به ریاض را شکست دیپلماسی رژیم صهیونیستی و شکست پروژه عادی‌سازی روابط این رژیم با اعراب ارزیابی کرد. این گزارش درباره سفر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به عربستان گفت: اسرائیل نگران این دیدار است و سفر هیات حماس به ریاض نشان می دهد که سعودی ها از سیاست های کابینه حاکم بر (رژیم صهیونیستی) راضی نیستند.

هیات حماس به ریاست هنیه وارد عربستان شد

این رسانه صهیونیستی درباره اهداف سفر هیات حماس نیز اعلام کرد هیات حماس با این سفر قصد دارد تا ریاض را به حمایت بیشتر از آرمان فلسطین ترغیب کند.