معیشت و زندگی دشوار نسل هزاره در آمریکا

 نتایج بررسی‌های مشترک موسسه پیمنتس و موسسه اعتباری لندینگ کلاب نشان می‌دهد ۶۱.۱ درصد پرسش شوندگان به سختی می‌توانند از پس هزینه‌های مالی زندگی خود بر بیایند.

این وضع در میان نسل هزاره که ۷۳.۲ درصد پرسش شوندگان را در این تحقیق میدانی تشکیل می‌دادند، بدتر بود.

بنابر این تحقیقات، اوضاع نسل ایکس (X) یا متولدین دهه ۱۹۶۰ تا ۱۹۸۰ میلادی هم چندان خوب نیست به طوری که ۶۴.۲ درصد افراد این رده سنی هم گرفتار مشکلات عدیده مالی هستند. ۴۹.۵ درصد متولدین سال‌های ۱۹۴۶ تا ۱۹۶۴ میلادی معروف به نسل پرنوزاد و همچنین ۶۵.۵ درصد متولدین سال‌های ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۲ میلادی معروف به نسل زد (z) هم گفتند مشکلات مالی آنها نسبت به سال گذشته بیشتر شده است.

در مورد علل اوضاع مالی نابسامان، ۳۸.۴ درصد پرسش شوندگان، پائین بودن حقوق و دستمزدها را مهمترین عامل عنوان کردند.

با این حال بیش از ۲۵ درصد پرسش شوندگان همچنین گفتند این وضع ناشی از هزینه و مخارجی است که برای دیگر اعضای خانواده خود می‌پردازند.

یکی دیگر از عواملی که باعث تشدید وخامت مالی خانوارهای آمریکایی شده است، کاهش پس انداز مردم این کشور طی دوران همه گیری کرونا است.

معیشت و زندگی دشوار نسل هزاره در آمریکا

یک سوم پرسش شوندگان گفتند در حال حاضر هیچ پس اندازی ندارند، همچنین نیمی از پرسش شوندگان نیز گفتد اصلا قادر به پس انداز کردن نیستند.

بیشتر پرسش شوندگان هم گفتند بدهکار نظام بانکی و موسسات اعتباری هستند.

این تحقیق بین روزهای هشتم تا هفدهم ماه مارس گذشته (۱۷ تا ۲۶ اسفند ماه گذشته) و از ۳ هزار و ۳۶۳ مصرف کننده آمریکایی تهیه شده است.