اعتراف ارتش صهیونیستی به ناکارآمدی گنبد آهنین

 در پی ناتوانی سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین از رهگیری موشک‌های شلیک شده از سوی غزه در سه شنبه گذشته، نیروی هوایی رژیم صهیونیستی طی تحقیقاتی به وجود نقض فنی در این سامانه اعتراف کرد.

به نوشته الجزیره، در بیانیه نیروی هوایی رژیم اشغالگر آمده است: «در جریان شلیک موشک از غزه در روز سه شنبه، یک مشکل فنی در گنبد آهنین کشف شد که این مسأله موجب عدم رهگیری و انهدام موشک‌های منفجر شده در سدیروت شد».

در این باره روزنامه یدیعوت احارانوت نیز نوشت که علی‌رغم آماده‌باش ارتش و آگاهی پیشین، اما گنبد آهنین فقط چهار موشک از ۲۲ موشک شلیک شده از غزه را منهدم کرد و این بار دومی است که این سامانه در ره‌گیری و انهدام تعداد زیادی موشک ناموفق عمل می‌کند.

اذعان ارتش رژیم صهیونیستی به ناکارآمدی گنبد آهنین در حالی است که گروه هکری «آنانیموس سودان» نیز روز سه شنبه از هک تمامی سامانه‌های گنبد آهنین به هنگام حملات موشکی از غزه خبر داده بود. این گروه هکری در هفته‌های گذشته بارها دست به هک زیرساخت‌های رژیم صهیونیستی زده بود.

اعتراف ارتش صهیونیستی به ناکارآمدی گنبد آهنین

روز سه شنبه در پی شهادت «خضر عدنان» از اعضای ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین در زندان، نیروهای مقاومت، شهرک صهیونیست‌نشین سدیروت را هدف حملات موشکی قرار دادند، پس از این حملات مرکز پزشکی «بارزیلای» واقع در فلسطین اشغالی گزارش داد که به دنبال شلیک این راکت‌ها، هفت شهرک‌نشین اسرائیلی زخمی شده‌اند که وضعیت یکی از آنان بسیار وخیم گزارش شده است.

کانال ۱۴ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز خبر داد که یک خانه در سدیروت به طور کامل در پی این حمله ویران شده است. همزمان با این گزارش برخی دیگر از منابع گزارش دادند که سه خانه در سدیروت ویران شده که یکی از آن‌ها در حال ساخت بوده است.