احتمال آتش‌بس میان حماس و اسرائیل با وساطت مصر

رسانه‌های صهیونیستی از قوت گرفتن احتمال برقراری آتش‌بس میان گروه جهاد اسلامی فلسطین و رژیم صهیونیستی با وساطت مصر خبر می‌دهند. 

روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست به نقل از مقام‌های جنگی این رژیم ضمن تأیید برگزاری مذاکراتی برای آتش‌بس نوشته هنوز هیچ چیز نهایی نشده است. 

پیش از این رسانه‌های عربی گزارش داده بودند مصر، قطر و سازمان ملل به پیشرفت‌هایی در مذاکره با «اسماعیل هنیه» و مقام‌های جهاد اسلامی فلسطین دست پیدا کرده‌اند. 

با وجود این، «موسی ابومرزوق» عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین دقایقی بعد از انتشار ادعاها در رسانه‌های صهیونیستی در گفت‌و‌گو با شبکه «الغد» گفت: «هنوز به توافق نهایی آتش‌بس در غزه نرسیده‌ایم.»

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد سه‌شنبه در یک حمله‌ غافگلیرانه تحت عنوان «سپر و پیکان» مناطق مختلفی از نوار غزه را هدف قرار دادند.

وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد در این حمله ۱۵ فلسطینی به شهادت رسیدند و بیش از ۲۰ نفر از جمله چند زن و کودک مجروح شدند. رژیم صهیونیستی در این حمله سه فرمانده جنبش جهاد اسلامی و همسران و تعدادی از کودکان آن‌ها را به شهادت رساند.

گفته می‌شود حداقل ۴۰ حمله هوایی به سراسر نوار غزه انجام شده است. گروه‌های مقاومت در مقابل دست‌کم ۲۷۰ راکت از نوار غزه به فلسطین اشغالی شلیک کردند. 

 احتمال آتش‌بس میان حماس و اسرائیل با وساطت مصر