افزایش نفرت ساکنان سرزمین‌های اشغالی از نتانیاهو

بنی گانتس وزیر پیشین جنگ و از چهره‌های شاخص اپوزیسیون، توانسته که از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر کنونی رژیم صهیونیستی پیشی گیرد، همچنان که حزب گانتس (اردوگاه ملی) نیز در صورتی که انتخابات کنست امروز برگزار شود، از حزب لیکود به ریاست نتانیاهو پیش افتاده می افتد.

 

نتایج این نظرسنجی همچنین حکایت از آن دارد که محبوبیت احزاب ائتلاف راست کنونی که کابینه نتانیاهو را تشکیل می دهند، کاهش یافته و نسبت به انتخابات اخیر کنست ۱۰ کرسی از دست داده است.

براساس این نظرسنجی که سه‌شنبه شب منتشر شد، اکثریت ساکنان سرزمین‌های اشغالی بر این باورند که گانتس برای مقام نخست وزیری از نتانیاهو شایسته تر است.

نظرسنجی انجام شده توسط شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد، بلوک حامی نتانیاهو در کنست درصورتی که انتخابات امروز برگزار شود، تنها ۵۳ کرسی را بدست خواهد آورد، درحالی که این ائتلاف در انتخابات اخیر موفق به کسب ۶۴ کرسی از مجموع ۱۲۰ کرسی کنست شده بود.

این درحالی است که کرسی‌هایی که احزاب چپ گرا و مخالفان کنونی دولت بی بی به دست خواهند آورد به ۶۷ کرسی خواهد رسید.

براساس این نظرسنجی حزب لیکود به ریاست نتانیاهو، درحال کاهش محبوبیت است و در صورت برگزاری انتخابات تنها خواهد توانست ۲۶ کرسی را بدست آورد.

فهرست «صهیونیسم مذهبی» به رهبری بزالل اسموتریچ وزیر تندرو و افراطی کنونی کابینه نتانیاهو با ائتلاف حزب «عتسماه یهودیت» [قدرت یهود] به رهبری ایتامار بن گویر، وزیر «امنیت داخلی» رژیم صهیونیستی، تنها خواهد توانست ۱۰ کرسی را بدست آورد.

حزب شاس به رهبری «آریه درعی» از احزاب کنونی ائتلافی با حزب لیکود و دولت کنونی رژیم صهیونیستی که از احزاب حریدی به شمار می رود نیز ۱۰ کرسی را از آن خود خواهد کرد.

افزایش نفرت ساکنان سرزمین‌های اشغالی از نتانیاهو

در صورتی که انتخابات پارلمانی (کنست) در سرزمین‌های اشغالی برگزار شود، حزب «اردوگاه دولتی» گانتس خواهد توانست به تنهایی ۲۸ کرسی کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی را کسب کند.

این نظرسنجی نشان می دهد که حزب یش عَتید (آینده‌ای هست) به ریاست «یائیر لاپید» رهبر اپوزیسیون و نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی نیز در صورت برگزاری انتخابات ۱۸ کرسی و حزب «اسرائیل بیتینو» (اسرائیل خانه ماست) به رهبری آویگدور لیبرمن وزیر اسبق جنگ رژیم صهیونیستی و حزب «قائمه الموحده» نیز هر یک ۶ کرسی کسب خواهند کرد.

حزب «میرتس» به رهبری «زهاوا گالون» نیز ۵ کرسی و ائتلاف جنبش عربی تغییر نیز ۴ کرسی به دست خواهد آورد.