ادامه روند رویگردانی آمریکایی ها از ترامپ

تارنمای خبری آمریکایی «هیل» (TheHill) با انتشار این خبر نوشت: بررسی های به عمل آمده توسط موسسه نظرسنجی «یوگاو» (YouGov) نشان میدهد که ۶۲درصد، یعنی حدود دو سوم از آمریکایی ها بر این باورند چنانچه دونالد ترامپ مرتکب جرائم جدی شده باشد، نباید به او اجازه داده شود تا برای دومین بار رئیس جمهوری این کشور شود.

بنابراین گزارش در نظرسنجی مشترک «یاهونیوز» و یوگاو (Yahoo News-YouGov poll)، ۵۲درصد از آمریکایی ها معتقدند که ترامپ در طول دوره کاری خود مرتکب «جرائم جدی» شده است.

دیگر نتایج این نظرسنجی حاکی است که ۶۳درصد از پاسخ دهندگان، نگاه داشتن اسناد طبقه بندی شده دوران کاخ سفید از سوی ترامپ و خودداری از بازگردان آنها را به منزله ارتکاب جرم توسط وی می‌دانند.

این گزارش می افزاید، درهمین حال ۶۶درصد از آمریکای ها نیز می گویند تلاش برای تغییر در نتیجه انتخابات در ماجرای ۶ژانویه ۲۰۲۱ (۱۷ دی ۱۳۹۹) یک جرم جدی بوده که دونالد ترامپ مرتکب شده است.

تارنمای خبری هیل نوشت: ترامپ هم اکنون با تحقیقات درباره واقعه (تروریستی) ۶ژانویه، نگهداری اسناد محرمانه دوران ریاست جمهوری خود در محل اقامتش در «مارالاگو» فلوریدا، پرداخت حق سکوت درباره رفتارهای غیر اخلاقی درسال ۲۰۱۶ و همچنین ۳۴ فقره جعل سوابق تجاری؛ از سوی کنگره، پلیس فدرال و دادستانی منهتن، مواجه است.

ادامه روند رویگردانی آمریکایی ها از ترامپ

تارنمای این رسانه آمریکایی در ادامه نوشت: با تمامی این موارد، ترامپ همچنان نسبت به سایر رقبای جمهوریخواه خود از جمله «ران دسانتیس» فرماندار ایالت فلوریدا در کارزار انتخاباتی ۲۰۲۴ ریاست جمهوری آمریکا پیشتاز بوده و نامزد اصلی این حزب به شمار می‌رود.

نظرسنجی مشترک یاهونیوز و موسسه نظرسنجی یوگا از یکهزار و ۵۲۰ شهروند آمریکایی از ۲۵ تا ۳۰ ماه مه ۲۰۲۳ برابر با چهارم تا نهم خردادماه ۱۴۰۲، با خطای ۲.۷ درصد به عمل آمد.