پلیس رژیم صهیونیستی در آستانه فروپاشی

 «شلومو آهرونیسکی» در مصاحبه با شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: پلیس (رژیم) اسرائیل امروز در حالت فروپاشی کامل است و من نه تنها احساس ناراحتی دارم، بلکه عصبانی هستم، به دلیل جنایات گسترده، مشخص بود که این مسیر به سوی فروپاشی کامل است.

وی افزود: کسی که باید این وضعیت را ببیند، آن را ندید و درس نگرفت.

رئیس سابق پلیس رژیم صهیونیستی با اشاره به بی‌توجهی مجرمان به قوانین و دستورات پلیس ادامه داد: بزرگترین مشکل این است که پلیس (رژیم) اسرائیل و اعضای آن به خود و کارشان، باور ندارند.

آهرونیسکی پیشتر نسبت به وضعیت فاجعه بار نیروی انسانی در کلانتری‌های رژیم صهیونیستی هشدار داده و تاکید کرده بود که پلیس جنگ چند جبهه‌ای و همچنین قیامی که ممکن است در سرزمین‌های ۴۸ اشغالی رخ دهد را تحمل نخواهد کرد.

به گزارش وب سایت صهیونیستی «والا»، «یعقوب شبتای» فرمانده کل پلیس رژیم اشغالگر اسرائیل نیز چند روز پیش در برابر کمیته نظارت در کنست، نسبت به آنچه که وی «وضعیت اسفبار پلیس» خواند، هشدار داده بود.

شبتای با اشاره به کمبود شدید نیروی انسانی در پلیس (رژیم) اسرائیل گفت: اگر یک حادثه چند جبهه‌ای در سرزمین‌های اشغالی رخ دهد، ما نمی‌دانیم چگونه آن را مهار کنیم.

پلیس رژیم صهیونیستی در آستانه فروپاشی

وی اضافه کرد که اگر موضوع دستمزد کارکنان پلیس صهیونیستی بهبود نیابد، بهبودی در وضعیت این ساختار مشاهده نمی شود .

شبتای خواستار تامین منابع بیشتر برای پلیس این رژیم شد.

شبکه صهیونیستی «کان» پیشتر هشدارهای صادر شده توسط بخش عملیات پلیس رژیم اشغالگر را در مورد ترس از وقوع یک قیام جدید توسط فلسطینیان در سرزمین‌های اشغالی ۴۸ مشابه آنچه در نبرد «سیف القدس» (شمشیر قدس) در سال ۲۰۲۱ اتفاق افتاد را گزارش کرده بود.

بخش عملیات پلیس صهیونیستی نیز درباره ارزیابی‌ خود از این نیروی نظامی اشغالگر گفته بود که قیام در سرزمین‌های اشغالی ۴۸، خشونت آمیزتر از قیام  قبلی خواهد بود و اشاره کرده بود که احتمال بیشتری وجود دارد که پلیس بار دیگر از سلاح گرم برای مقابله با آن استفاده کند.

همچنین وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی پیشتر بازرسان پلیس این رژیم را افسران شکست خورده توصیف کرده بود که با هم متحد شده‌اند تا پلیس و امنیت داخلی رژیم اسرائیل را از بین ببرند.

بن گویر پس از اینکه این بازرسان از نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستند تا وی را از سمت خود برکنار کند،گفت که برخی از افسران درگیر اتهامات فساد هستند و باید «آرام بنشینند و مزاحم کار پلیس نشوند.»

پنج نماینده ویژه سابق پلیس رژیم صهیونیستی و ۳۳ مقام ارشد سابق آن در جریان افزایش اعتراضات در ماه مارس گذشته علیه سیاست بن گویر و دستورات وی برای تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها در قدس اشغالی در نامه‌ای به نتانیاهو هشدار دادند که این اقدام موجب انتفاضه (قیام) سوم فلسطینی‌ها خواهد شد.

آن‌ها در این نامه از نتانیاهو خواستند تا بن گویر را از سمت خود برکنار و به هر سمت دیگری منتقل کند.

آنها گفتند که بن گویر در فرآیند تصمیم گیری در رویدادهای عملیاتی دخالت و از اتفاقات و پلیس برای دستیابی به منافع سیاسی خود سوء استفاده می‌کند.