گسترش شهرک‌سازی، باعث تقویت مقاومت و نابودی رژیم صهیونیستی می‌شود

  رژیم صهیونیستی که پیش از این به تشکیلات خودگردان فلسطین در نشستهای اردن و مصر وعده داده بود شهرک‌سازی‌ را متوقف می‌کند، مطابق معمول، خلف وعده کرده و مجوز ساخت بیش از پنج هزار واحد مسکونی جدید را صادر کرد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به این اقدام اشغالگرانه، تأکید کرد که پاسخ به این تجاوز، مستلزم هم‌افزایی تلاش گروههای فلسطینی و کشورهای عربی است تا با این طرح مقابله شود.

حماس در وبسایت خود نوشت، تصویب ساخت حدود شش هزار واحد مسکونی جدید در مناطق مختلفی از کرانه باختری، جنایت و تجاوزی مستقیمی است که رژیم صهیونیستی علیه ملت و سرزمین فلسطین انجام داده است.

این جنبش فلسطینی با اشاره به اینکه این تصمیم باعث تشدید مقاومت برای خلاص شدن از شر اشغالگر، پاکسازی سرزمین و مقدمسات فلسطین می‌شود، تصریح کرد، همزمانی این اقدام با افزایش جنایات شهرک‌نشینان در روستاها و شهرهای کرانه باختری باعث شده است که ما متحد شویم، دیدگاه واحدی داشته باشیم و بر روی قدرت ملت خود حساب کنیم.

حماس در پایان تأکید کرد که باید رژیم صهیونیستی را در خاک فلسطین هدف قرار داد تا نابود شود و آرمان ملت فلسطین برای آزادسازی خاک این کشور و بازگشت آوارگان محقق شود.

نهاد موسوم به «شورای عالی برنامه‌ریزی و سازندگی» که وابسته به ارتش رژیم صهیونیستی است، امروز دوشنبه با مجوز ساخت پنج هزار و ۶۲۳ واحد مسکونی جدید موافقت کرد و قرار است این واحدها در کرانه باختری احداث شود.

این مجوزها در حالی صادر شده است که منابع صهیونیستی می‌گویند توافق بنیامین نتانیاهو نخست وزیر، یوآف گالانت وزیر جنگ و بزالل اسموتریچ وزیر دارایی این رژیم، باعث صدور این مجوزها شده است. 

گسترش شهرک‌سازی، باعث تقویت مقاومت و نابودی رژیم صهیونیستی می‌شود

صهیونیستها مدعی هستند که این اقدام اشغالگرانه، پاسخی به عملیات شهادت‌طلبانه هفته گذشته در شهرک «عیلی» است که به هلاکت چهار صهیونیست و زخمی شدن چهار نفر دیگر منجر شد. مهند شحادة و خالد صباح مجریان این عملیات بودند.

دولت آمریکا نیز که پشت پرده از اشغالگری صهیونیستها حمایت می‌کند، اخیرا مدعی شد که به کابینه صهیونیستی در خصوص احداث هر گونه شهرک جدید هشدار داده است.برخی از مسئولان صهیونیست اما گفتند که آمریکا را در جریان این تصمیم قرار داده‌اند و تا پایان سال جاری میلادی، ساخت هزاران واحد صهیونیستی دیگر تصویب خواهد شد.