تغییر راهبردی در پدافند هوایی حزب الله لبنان

روزنامه عبری زبان معاریو گزارش داد که بررسی‌های محافل نظامی رژیم صهیونیستی بیانگر آن است که توانمندی‌های هوایی به ویژه پهپادی حزب الله لبنان برای مقابله با قدرت هوایی این رژیم، افزایش یافته است.

بر اساس گزارش این روزنامه عبری زبان، محافل نظامی صهیونیستی اذعان کرده‌اند که قدرت پدافند هوایی حزب الله لبنان طی پنج سال اخیر شاهد تغییرات گسترده‌ای بود که می‌تواند فاصله این حزب با توان هوایی رژیم صهیونیستی را کم کند.

در این گزارش آمده است: تصمیم حزب الله لبنان مبنی بر فعال سازی سیستم دفاع هوایی نوع «SA8,SA22» یک تغییر راهبردی اساسی از سوی این حزب، به شمار می‌رود به طوری که نیروهای حزب الله می‌کوشند فعالیت نیروی هوایی ارتش تل آویو را حتی در ساعات آتش بس محدود کنند.

بر اساس این گزارش، ارتش رژیم صهیونیستی تحولات نگران کننده برای تل آویو را در جبهه شمالی رصد می‌کند. حزب الله لبنان از این توانمندی‌های هوایی در سال ۲۰۱۹ در جریان حمله رژیم صهیونیستی به یک تأسیسات نظامی حزب الله در ضاحیه جنوبی استفاده کرد به طوری که در آن زمان سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله، تل آویو را به ساقط کردن پهپاد اسرائیلی در واکنش به این حمله، تهدید کرد.

تغییر راهبردی در پدافند هوایی حزب الله لبنان

پیشتر نیز یک سرلشکر ذخیره در ارتش رژیم صهیونیستی ضمن ابراز نگرانی از قدرت نظامی حزب‌الله لبنان، تاکید کرده بود که نیروها و موشک‌های حزب الله قادرند به هر نقطه از اراضی اشغالی برسند.

عمیرام لوین که در «موساد» هم فعالیت داشته، تصریح کرد: حزب‌الله می‌تواند مناطق بسیار وسیع و پرجمعیت را با ده‌ها هزار موشک مورد هدف قرار دهد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی هم از موشک‌های نقطه زن حزب الله به عنوان برهم زننده خواب مسئولان امنیتی و نظامی این رژیم یاد کردند.