رسانه صهیونیست: تمرد نظامیان خطرناک‌تر از حزب‌الله لبنان است

 روزنامه عبری زبان «هاآرتص» در این باره نوشته است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در حال اجرای یک جنگ نیست؛ اما تحت فشار فزاینده‌ای قرار دارد و به نظر می‌رسد که واقعیت از همه طرف او را در تنگنا قرار داده است؛ از اعتراضات و بحران سیاسی گرفته تا عدم ثبات برخی شرکا، مشکلات شخصی و حقوقی او و تنش فزاینده با حزب‌الله بر سر اختلافات مرزی در مزارع شبعا.

هاآرتص گزارش داد: سرمایه اصلی تظاهرات، که تاثیر آن بیشتر از حضور مردم در خیابان‌ها است، سازمان‌های ذخیره ارتش به رهبری خلبانان هستند که طی ماه مارس اعتراضات را رهبری کرده و نتانیاهو را مجبور به متوقف کردن روند تصویب لایحه اصلاحات قضایی و لغو تصمیمش برای برکناری یوآو گالانت، وزیر جنگ "اسرائیل" کردند.

طبق این گزارش، هوشیاری این خلبانان و صدور بیانیه‌های دسته جمعی توسط آنها و تهدید به توقف خدمت طی هفته‌های گذشته نتانیاهو را به شدت نگران کرده است.

هاآرتص در ادامه آورده است، اینکه نتانیاهو اخیرا گفته بود رژیم صهیونیستی بدون چند خلبان نیز می‌تواند به مسیرش ادامه دهد؛ اما بدون کابینه نمی‌تواند چنین کاری را بکند، با جو واقعی حاکم بر دفتر وی کاملا در تناقض است. سطح تمرد در نیروی هوایی ارتش رژیم اشغالگر و تلاش آنها برای کمک به توقف روند تصویب لایحه اصلاحات قضایی بسیار گسترده‌تر از آن چیزی است که توسط رسانه‌ها اعلام می‌شود. ممکن است که طی روزهای آتی نیروی هوایی این رژیم با سیلی از پیام‌ها و نامه‌های توقف خدمت مواجه شود.

طبق این گزارش، مشخص نیست که گالانت و هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی به درستی جدیت این بحران را ارزیابی می‌کنند یا خیر؛ اما اگر روند تصویب لایحه اصلاحات قضایی ادامه یابد، روز سه‌شنبه به عنوان سرآغاز روزهای شورش و تظاهرات مداوم در سراسر اراضی اشغالی پیش بینی می‌شود که ممکن است با تمرد گروه‌های جدیدی از خلبانان و گسترش دامنه آن به یگان‌های دیگر همراه شود. در واقع پیش‌بینی می‌شود ارتش رژیم اشغالگر ضربه شدیدی را متحمل شود که پیامدهای امنیتی خواهد داشت.

رسانه صهیونیست: تمرد نظامیان خطرناک‌تر از حزب‌الله لبنان است

اخیرا نیز به دنبال توسعه دامنه تمرد از خدمت نظامیان در یگان‌های مختلف ارتش رژیم صهیونیستی در اعتراض به لایحه جنجالی «اصلاحات قضایی»، یسرائیل کاتس وزیر انرژی این رژیم نسبت به تشویق دشمنان به حمله به این رژیم درپی این نافرمانی نظامی هشدار داد.

با تصمیم کابینه تندرو بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای پیش بردن لایحه جنجالی «اصلاحات قضایی» علاوه بر تظاهرات گسترده در سراسر اراضی اشغالی طی روزها و هفته‌های گذشته شمار قابل توجهی از نیروهای ذخیره ارتش این رژیم نیز به مخالفان نتانیاهو ملحق شده‌اند و تمرد نظامیان همچنان ادامه دارد.

به رغم مخالفت‌های شدید با این طرح نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی است، هدف آن ایجاد توازن بین قوه‌ها از طریق کاهش اختیارات دیوان عالی به نفع پارلمان است.

اما منتقدان بر این باورند که این اقدام راه را برای سوء استفاده از قدرت باز می‌کند، در حالی که اپوزیسیون این طرح را گامی برای تضعیف استقلال قوه قضاییه می‌داند که در نهایت دیوان عالی رژیم صهیونیستی را تابع خواسته‌های سیاستمداران می‌کند.