ده‌ها افسر ذخیره در ارتش رژیم صهیونیستی به صفوف مخالفان پیوستند

۱۶۱ افسر ذخیره نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کردند که در اعتراض به لایحه اصلاحات قضائی کابینه بنیامین نتانیاهو ، خدمت داوطلبانه در ارتش این رژیم را متوقف می‌کنند.

این افسران صهیونیست، خواسته خود را در قالب یک پیام مکتوب به همراه اسامی و امضای آنها خطاب به فرماندهان نظامی ارتش رژیم صهیونیستی، ارسال کردند. این نامه در رسانه‌های عبری زبان نیز منتشر شده است.

در نامه مذکور آمده است: ما ۱۶۱ عضو قلب مقر عملیاتی در فرماندهی نیروی هوایی، توقف فوری خدمت داوطلبانه به عنوان نیروهای ذخیره ارتش را اعلام می‌کنیم. حیطه وظایف ما در حوزه برنامه ریزی و نظارت بر عملیات نیروی هوایی در زمان صلح و جنگ طی دهه‌های گذشته بوده است.

در ادامه این نامه تاکید شده است: در میان ما، اعضای کادر هوایی، ناظران و اپراتورهای پهپادها و افسران اطلاعاتی حضور دارند. ما شاهد تصویب دو مرحله از لایحه اصلاحات قضائی توسط پارلمان بوده‌ایم. اگر این لایحه به صورت نهایی، تصویب شود، یک اقدام رسمی و کوتاه مدت انجام شده اما تبعات آن بسیار گسترده خواهد بود.

این افسران صهیونیست اعلام کردند که حاضر نیستند در سایه تصویب لایحه جنجالی مذکور، به وظایف خود عمل کنند.

هرتزی هالیوی، رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی روز گذشته در سخنانی که از نگرانی وی در خصوص ترک خدمت نظامیان ذخیره ارتش این رژیم حکایت داشت، اظهار کرد: هرکسی که دیگران را به ترک خدمت نظامی در قالب نیروهای ذخیره دعوت کند، به ارتش و امنیت اسرائیل صدمه می‌زند.

هالیوی در نشست کمیته امنیت و روابط خارجی کنست گفت: چالش‌های امنیتی کنونی، ما را وا می‌دارد که آمادگی کامل داشته باشیم.

این در حالیست که در ادامه تظاهرات خشمگینانه معترضان در فلسطین اشغالی علیه برنامه اصلاحات قضائی بنیامین نتانیاهو، رسانه‌های عبری از سرکوب و دستگیری ده‌ها صهیونیست معترض در درگیری با پلیس خبر دادند.

منابع خبری فلسطینی گزارش دادند با شدت گرفتن موج اعتراضات در سرتاسر شهرهای اراضی اشغالی علیه اصلاحات قضائی، اراضی اشغالی بار دیگر صحنه تاخت و تاز درگیری میان معترضان با پلیس شده است.