پرونده‌های حقوقی جیب ترامپ را خالی کرد

 روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی نوشت که انتظار می‌رود کمیته اقدام سیاسی دونالد ترامپ ، رئیس جمهور سابق آمریکا اعلام کند که در نیمه نخست سال ۲۰۲۳ برای دفاع از ترامپ و مشاورانش در پرونده‌های حقوقی ، حدود ۴۰ میلیون دلار هزینه دادرسی پرداخت کرده است.

پست به نقل از منابع آگاه، نوشت مبالغی که این کمیته برای هزینه‌های دادرسی پرداخت کرده، توجه دادستان‌ها را به احتمال تعارض منافع بین ترامپ و شاهدان جلب کرده است.

ترامپ در پرونده نگهداری اسناد محرمانه و حساس دولتی در عمارتش در فلوریدا، با چندین و چند اتهام روبه‌رو است. او همچنین در پرونده پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن نیز در نیویورک با چند فقره اتهام دیگر مواجه است.

نیویورک‌تایمز به نقل از منابع آگاه به امور، نوشت که کمیته اقدام سیاسی که ترامپ از آن برای پرداخت قبوض حقوقی خود استفاده می‌کند، امسال با هزینه‌های سرسام‌آوری روبه‌رو شده به حدی که گفته می‌شود درخواست داده تا مبلغ ۶۰ میلیون دلاری که به یک گروه حامی نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواه کمک کرده بود را مسترد کند.

پرونده‌های حقوقی جیب ترامپ را خالی کرد

علاوه بر این ۴۰ میلیون دلار، کمیته اقدام سیاسی ترامپ در دو سال اخیر ۱۶ میلیون دلار دیگر نیز برای هزینه‌های دادرسی پرداخت کرده است. از آن زمان تاکنون، دوبار علیه ترامپ کیفرخواست صادر شده و او تیم حقوقی‌اش را افزایش داده است.

استیون چونگ، یکی از سخنگویان کارزار انتخاباتی ترامپ با خودداری از اظهارنظر درباره استرداد این مبلغ، گفت که «وزارت دادگستری که به سلاحی در دست دولت تبدیل شده است، همچنان به پیگرد آمریکایی‌های بی‌گناه ادامه می‌دهد چون آنها برای ترامپ کار کرده‌اند و خود وزارت دادگستری هم می‌داند که هیچ پرونده مشروعی در اختیار ندارد.»