نتانیاهو، خانواده‌ای دردسرساز

 یائیر نتانیاهو پسر نخست وزیر رژیم صهیونیستی حمله شدید اللحنی را علیه هرتسی هالیوی رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی انجام داد که بازتاب وسیعی رسانه‌های عبری زبان داشت.

به گزارش شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی با وجود آنکه یائیر بعد از مدتی این پیام خود را از صفحات خود حذف کرد، اما حمله او علیه مرد شماره یک ساختار نظامی رژیم صهیونیستی و توصیف وی به عنوان بدتری رئیس ستاد ارتش تاریخ، همچنان در رسانه‌های عبری زبان در حال انتشار است.

اظهارات پسر نخست وزیر رژیم صهیونیستی باعث شد تا یواف گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از رئیس ستاد ارتش حمایت کرده و او را یکی از بارز‌‌ترین افسرانی توصیف کند که در طول حیاتش در ارتش به چشم دیده است.

یائیر که نسبت به اعتراضات رئیس ستاد ارتش در مورد تضعیف ارتش صهیونیستی به دلیل سیاست‌های پدرش واکنش نشان داده بود، اظهارات این ژنرال صهیونیست را دروغ توصیف کرده و ادعا کرد مسئولیت این مشکلات به عهده کابینه پدرش که به توصیف او حاضر به کرنش در مقابل تهدید یک مشت فاشیست و شماری از نظامیان نشده، نیست.

او مدعی شد، مسئولیت این مشکلات به عهده رئیس ستادی است که باعث شده است ارتش اسرائیل به تنها ارتش در جهان تبدیل شود که متمردین از دستورات نظامی را مورد مجازات قرار نمی‌دهد، بلکه از آنها برای حضور در ورک شاپ‌ها و نشست‌های تخصصی دعوت به عمل می‌آورد.

روزنامه هاارتص هم در گزارشی اعلام کرد: با وجود آن که سخنان یائیر نتانیاهو بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشته اما پدرش بنیامین نتانیاهو حاضر به اظهار نظر در مورد حملات صورت گرفته علیه رئیس ستاد ارتش نشد و تنها ترجیح داد در تویتر (ایکس) اعلام کند که اسرائیل با چالش‌های بزرگی مواجه است و من به عنوان نخست وزیر شبانه روز با وزیر جنگ، رئیس ستاد ارتش و فرماندهان عالی‌رتبه نظامی و امنیتی برای تضمین امنیت مان تلاش می‌کنم.

نتانیاهو، خانواده‌ای دردسرساز

نتانیاهو در حالی از امنیت سخن می‌گوید که به نوشته روزنامه یدیعوت احارانوت، تدابیر تامین امنیت برای نتانیاهو و خانواده‌اش به یک مشکل بزرگ برای صهیونیست‌ها تبدیل شده است.

این رسانه عبری زبان با اشاره به تعطیلات نتانیاهو و همسرش سارا در بلندی‌های جولان خبر داد، بسته شدن کامل یک شهرک (مهاجر پذیر صهیونیستی)، حضور تعداد زیادی نیروی امنیتی و پلیس و ایجاد چند حلقه حفاظتی تنها بخشی از ارمغان برگزاری تعطیلات نتانیاهو در یک نقطه (از فلسطین اشغالی) بود.

به نوشته احارانوت: این حادثه هفته گذشته رخ داد و به دلیل آن که نتانیاهو و همسرش قصد داشتند تعطیلات خود را در هتل شهرک "نیویه اتیو" بگذرانند، تمامی وردی‌های این شهرک بسته شدند و نیروهای امنیتی و انتظامی گسترده‌ای به منطقه اعزام و تمامی معترضین نیز تا 3 کیلومتری محل اقامت آنها به عقب برده شدند.

در این بین برخی از کارشناسان هم به مسئله هزینه‌های مالی که حفاظت از خانواده نتانیاهو برای خزانه رژیم صهیونیستی به وجود می‌آورد هم پرداخته و خواستار بازنگری در نحوه تعامل با این امر شدند.