آلمان نگران کمبود داروهای مهم در فصل سرما

 "ان تی وی" در مطلبی نوشت: خطر کمبود بسیاری از داروها در آلمان وجود دارد. وزیر بهداشت فدرال آلمان، موسسه فدرال دارو و بسیاری از داروسازان در حال حاضر نسبت به وضعیت پرتنش عرضه هشدار می دهند. بنابراین در این شرایط ایالت بایرن می خواهد اقدامات متقابلی را با چندین ایالت دیگر توسعه دهد.

با توجه به تهدید تنگناها در تامین دارو، ایالت بایرن می خواهد در مورد گام های مشترک با سه ایالت دیگر بحث کند. کلاوس هولچک، وزیر بهداشت این ایالت گفت که "کنفرانس راه آهن جنوب" برای 11 سپتامبر در مونیخ برنامه ریزی شده است. وزرای بهداشت و اقتصاد بادن-وورتمبرگ، راینلاند-فالتز و هسن هم به این کنفرانس دعوت شده‌اند.

"هولچک" همچنین گفت: دولت فدرال آلمان در معرض خطر از دست دادن یک پنجره زمانی مهم برای تامین دارو در زمستان است. به گفته وی همین امر در مورد نیاز به اطمینان از عرضه محصولات پزشکی نیز صدق می کند. وی تاکید کرد: تا زمانی که کمبود دارو در سراسر کشور از جمله برای آنتی بیوتیک ها و داروهای سرطان وجود داشته باشد آلمان نمی تواند بیکار باشد. به همین دلیل است که ما می خواهیم "اقدامات لازم" را با وزرای سه ایالت مورد بحث قرار دهیم.

کارل لاوترباخ، وزیر بهداشت فدرال آلمان، پیش از این به دلیل کمبود احتمالی جدید داروهای کودکان در فصل سرما که نزدیک می شود، احتیاط های بیشتری را توصیه کرده بود. وی در نامه‌ای به انجمن عمده‌فروشی دارو در پایان ماه اوت نوشت: در پاییز و زمستان آینده، ممکن است «یک وضعیت پرتنش عرضه» برای آنتی‌بیوتیک‌های مهم و سایر محصولات مرتبط ایجاد شود. روز پنجشنبه، موسسه فدرال داروها و تجهیزات پزشکی "فهرست فوری" را با 30 محصول کودکان که بالاترین اولویت را دارند، منتشر کرد.

لاوترباخ خواستار تشدید خرید آنها شد.این لیست شامل چندین نوع آنتی بیوتیک، قطره بینی، تب برها و شیاف های کاهش دهنده تب و تسکین درد است. لاوترباخ از صنعت داروسازی خواست تا تخمین‌هایی درباره مقادیر موجود و هزینه‌های عرضه «برای تهیه فوری و ذخیره‌سازی تا شروع فصل شیوع بیماری های واگیر و عفونی ارائه کند. وی تاکید کرد: اگر عمده‌فروشان برای اجرای این «اقدام بسیار فوری» هزینه‌های اضافی را متحمل شوند، وزارتخانه تأمین مالی متقابل را در نظر خواهد گرفت. در اوایل ماه آگوست، پزشکان و خرده فروشان دارو نسبت به کمبودهای جدید دارو در پاییز و زمستان هشدار دادند.

آلمان نگران کمبود داروهای مهم در فصل سرما

توماس فیشباخ، رئیس انجمن حرفه ای پزشکان اطفال و نوجوانان در آلمان (BVKJ) هم گفت: این نگرانی وجود دارد که اگر امواج بالای عفونت مانند سال گذشته وجود داشته باشد، والدین مجبور شوند دوباره نیمی از شهر را پیاده طی کنند تا آب میوه یا آنتی بیوتیک دریافت کنند. وی بر این باور است که تنگناها و گلوگاه های بیشتری ممکن است. پس از موجی از عفونت ها در پاییز گذشته، کمبود داروهای کودکان مانند تب بر و شربت سرفه در این کشور تشدید شد. همچنین مشکلاتی در مورد داروهای سرطان و آنتی بیوتیک ها وجود داشت.

دولت فدرال آلمان با مقررات جدید به این مسئله واکنش داد. قانون تصویب شده در ژوئیه، ذخیره مقادیر چند ماهه داروهای پرمصرف را اجباری می کند. بر این اساس قوانین قیمت باید تسهیل شود تا تحویل به آلمان برای تولیدکنندگان ارزشمندتر شود. با این حال، فیشباخ، رئیس BVKJ گفت که این اصلاحات "قطعاً به ما کمکی در این زمستان نخواهد کرد و همچنین ممکن است در دراز مدت کارساز باشد. به گفته وی کمبود دارو گاهی اوقات باعث فلج شدن فعالیت‌ها می‌شود زیرا کارمندان مجبور می شوند برای یافتن داروهای مورد نیاز خود با داروخانه‌های متعدد تماس بگیرند. بنابراین ما با نگرانی منتظر پاییز و زمستان هستیم.

شرکت بزرگ عمده‌فروش دارو (فاگرو) در آلمان اعلام کرد که داروهای مهم ممکن است در پاییز و زمستان آینده دوباره در آلمان کمیاب شوند. این انجمن روز سه شنبه اعلام کرد برای 85 درصد از داروهای مورد نیاز فوری برای فصل، ذخایر حتی برای دو هفته کافی نیست.

این انجمن اعلام کرد: تهیه این داروها از صنعت داروسازی یا ذخیره سازی عینی غیرممکن است. این انجمن همچنین در نامه‌ای به کارل لاوترباخ، وزیر بهداشت آلمان این موضوع را به وضوح بیان کرده است.

به گفته داروخانه ها، در حال حاضر پیش بینی وضعیت عرضه در پاییز و زمستان همچنان دشوار است. "گابریله رجینا اوروینینگ"، رئیس انجمن ابدا چندی پیش در این باره به خبرگزاری آلمان گفت: اما ما شک داریم که قانون تنگنای عرضه منجر به بهبودهای سیستماتیک و قابل توجهی شود.