پیشنهاد جنجالی قدیروف برای انتخابات روسیه

قدیروف روز شنبه پیشنهاد کرد که انتخابات یا به دلیل جنگ جاری در اوکراین به تعویق بیفتد یا فقط به یک نامزد، یعنی خود پوتین محدود شود. این اظهارات در جریان تجمعی در گروزنی، پایتخت چچن بیان شد، جایی که حدود ۲۵۰۰۰ نفر را برای جشن تولد پوتین گرد هم آمده بودند. این پیشنهادات در زمان بسیار مهمی برای پوتین ارائه می‌شود. او هنوز نامزدی خود را برای انتخابات اعلام نکرده است.

 

بسیاری از مردم انتظار دارند که پوتین یک دوره دیگر عنوان رئیس جمهور را کسب و اقامت خود در کرملین را تا سال ۲۰۳۰ تمدید کند. 

پیشنهاد جنجالی قدیروف برای انتخابات روسیه

 اتحاد قدیروف با پوتین و پیشنهاد او برای یک انتخابات محدود یا به تعویق افتاده احتمالاً نشان دهنده چالش ها و پیچیدگی هایی است که دولت پوتین در حال حاضر با آن مواجه است. به عنوان یک رهبر منطقه ای کلیدی، سخنان قدیروف دارای وزن است و ممکن است به عنوان بازتابی از نگرانی ها در داخل روسیه تلقی شود. جنگ جاری و پیامدهای آن بدون شک بر چشم انداز سیاسی تأثیر گذاشته است و پیامدهایی برای نامزدی پوتین و انتخاب مجدد احتمالی دارد.

شایان ذکر است که پوتین ۷۱ ساله شد، پیش از این اعلام کرد که تا زمانی که پارلمان رسماً برای انتخابات در دسامبر فراخوان ندهد، نامزدی خود را اعلام نخواهد کرد. این تأخیر در تأیید مشارکت وی بر گمانه زنی های پیرامون انتخابات می افزاید و به ابهامات احتمالی در حزب حاکم در مورد مسیر پیش رو اشاره می کند.