سفر وزیر دفاع انگلیس به غرب آسیا در میانه بحران غزه

وزارت دفاع انگلیس پنجشنبه شب با انتشار بیانیه‌ای از این سفر خبر داد و نوشت: گرنت شپس این هفته به عربستان سعودی و امارات متحده عربی سفر کرد تا درباره حفظ ثبات منطقه، محافظت از غیرنظامیان و تقویت مشارکت دفاعی بریتانیا رایزنی کند.

بر اساس این بیانیه، «وی به عنوان بخشی از تلاش‌های دیپلماتیک بریتانیا برای جلوگیری از گسترش درگیری‌ها در خاورمیانه و کاهش تنش‌ها در سراسر منطقه، با مسئولان دو کشور دیدار کرد.»

شپس دباره این سفر ادعا کرد: من اینجا در خاورمیانه هستم تا با برخی از شرکای دفاعی انگلیس برای جلوگیری از تشدید تنش‌ها و محافظت از همه غیرنظامیان کار کنم. تنها با همکاری با یکدیگر می‌توانیم جلوی گرفتار شدن خانواده‌های بی گناه بیشتری را بگیریم.

وزیر دفاع انگلیس هفته گذشته نیز با هدف هماهنگی واکنش‌های بلوک غرب به تحولات فلسطین، با همتای آمریکایی خود در واشنگتن دیدار کرد.

انگلیس از ابتدای دور تازه درگیری‌ها در غزه، حمایت تمام قد خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کرده و به رغم بحران انسانی در این منطقه با طرح برقراری آتش‌بس مخالفت است. به تعبیر دولت لندن، برقراری آتش‌بس در غزه به سود گروه‌های مقاومت فلسطینی خواهد بود.

انگلیس

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز و ضربات سنگینی به پیکر رژیم اشغالگر صهیونیستی وارد کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی که توان مقابله با رزمندگان مقاومت را ندارد از همان ابتدای عملیات در جنایتی آشکار به بمباران بی وقفه مناطق مسکونی، بیمارستان‌ها و مراکز دینی و مدارس غزه اقدام کرده است. بر اساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین طی ۲۰ روز جنایت این رژیم در غزه، بیش از ۷ هزار نفر شهید و ۱۶ هزار نفر مجروح شده‌اند.