دعوت الصدر برای حرکت عراقی‌ها به سوی سفارت آمریکا

 «صالح محمد العراقى» شخصیت نزدیک به «سید مقتدی الصدر » رهبر جریان صدر که به وزیر او هم معروف شده، در واکنش به انتقادها از سکوت دولت بغداد در مقابل درخواست بستن سفارت آمریکا ، پیامی صادر کرد.

طبق گزارش پایگاه خبری «بغداد الیوم»، در این پیام آمده است: به خدا توکل کردیم .. همگان باید فوراً و کفن پوش همراه با در دست داشتن پرچم‌هاى عراق و فلسطین، بدون سلاح به سمت منطقه «الخضراء» که سفارت آمریکا در آن قرار دارد، حرکت کنند.

دعوت الصدر برای حرکت عراقی‌ها به سوی سفارت آمریکا1

رهبر جریان صدر، روز جمعه (۲۷ اکتبر) از دولت و پارلمان عراق خواسته بود تا با بستن سفارت آمریکا در بغداد به دلیل حمایت نامحدود واشنگتن از جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم غزه موافقت کنند.

الصدر اذعان کرده بود: در صورت عدم پاسخگویی دولت و مجلس، موضع دیگری خواهیم داشت که متعاقباً اعلام می‌شود؛ در این زمان همه باید متعهد به تمکین از تصمیمات رسمی باشند، به صورت فردی اقدام نکنند و از استفاده از سلاح خودداری کنند.

وی پیش‌تر هم طی سخنانی با موضوع محکومیت تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه که پس از عملیات «طوفان الاقصی» تشدید شد، پیامی برای ایران، عربستان سعودی و مصر ارسال کرد و گفت: کشورهای عربی و اسلامی به رهبری عربستان سعودی، مصر و ایران باید برای تامین آب و غذا برای مردم جمهوری غزه تلاش کنند.