بسته جدید کمک نظامی آمریکا برای کمک به اوکراین

 دولت بایدن روز جمعه اعلام کرد بسته کمک نظامی جدیدی به ارزش ۴۲۵ میلیون دلار برای اوکراین اختصاص می دهد.

براساس گزارش آکسیوس، این کمک به دنبال هشدار اخیر فرمانده ارشد نظامی اوکراین مبنی بر اینکه ضد حمله این کشور به بن بست رسیده به تقویت قابلیت‌های اوکراین کمک می‌کند، زیرا جنگ به زمستان دیگری کشیده می‌شود.

وزارت دفاع آمریکا روز جمعه در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: بسته جدید شامل ۱۲۵ میلیون دلار تسلیحات و سایر تجهیزات نظامی از سهام دفاعی آمریکا است. این بخش از بسته در سال مالی گذشته آماده بوده است.

طبق بیانیه مطبوعاتی، این بسته همچنین شامل ۳۰۰ میلیون دلار مهمات هدایت لیزری برای مقابله با هواپیما‌های بدون سرنشین است. این از ابتکار کمک امنیتی اوکراین حاصل می‌شود که به آمریکا اجازه می‌دهد به جای برداشتن از ذخایر این کشور، تسلیحات را مستقیماً از صنایع دفاعی خریداری کند.

 کمک‌های نظامی به اوکراین به یک موضوع بحث برانگیز در میان جمهوری‌خواهان تبدیل شده است. بسته پیشنهادی ۱۰۶ میلیارد دلاری بایدن برای رژیم صهیونیستی و اوکراین با مقاومت برخی از جمهوری خواهان کنگره مواجه شده است.

بسته ۴۲۵ میلیون دلاری آمریکا برای کمک به اوکراین

مایک جانسون، رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا گفته است که از کمک به اوکراین حمایت می‌کند، اما باید جدا از بودجه برای اسرائیل، و شرایط ضمیمه آن شده باشد.

در پایان بیانیه مطبوعاتی وزارت دفاع آمریکا آمده است: دولت همچنان از کنگره می‌خواهد تا با تصویب بودجه اضافی به تعهدات خود در قبال مردم اوکراین عمل کند تا اطمینان حاصل شود که اوکراین آنچه را که برای دفاع از خود نیاز دارد، در اختیار داشته باشد.