بازتاب سخنان دبیرکل حزب‌الله در رسانه‌های عبری

  رسانه‌های صهیونیستی روز گذشته سخنرانی سید « حسن نصرالله » دبیرکل حزب‌الله را که به مناسبت روز شهید انجام شد، همانند سخنرانی قبلی ایشان درباره عملیات طوفان الاقصی به دقت زیر نظر داشتند و تاکید کردند که نصرالله هربار سقف سخنان خود را بالا می‌برد.

«آویو بوشینسکی» مشاور رسانه‌ای پیشین بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اشغالگر در گفت‌وگو با شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد، آنچه که من از ترجمه سخنان نصرالله متوجه شدم این بود که او سطح سخنان خود را افزایش داده و سقف گفتمان وی بالاتر رفته است.

این مسئول سابق صهیونیست تاکید کرد، من این موضع نصرالله را نوعی جنگ فرسایشی علیه اسرائیل می‌دانم و باید به این نکته اشاره کنیم که 40 هزار اسرائیلی داریم که به دلیل این وضعیت از خانه‌های خود در مناطق شمالی آواره شده‌اند و درحال حاضر هیچ تضمینی برای بازگشت آنها به خانه‌هایشان نیست.

همچنین صحبت‌های سید حسن نصرالله درباره سلاح‌های جدیدی که حزب‌الله در نبرد با اشغالگران از آن استفاده می‌کند نیز بازتاب زیادی در رسانه‌های عبری داشت و نگرانی صهیونیست‌ها را برانگیخت.

این رسانه‌ها اعلام کردند قابل توجه است که نصرالله درباره موشک‌های سنگین "برکان" صحبت کرد که حزب‌الله در جبهه شمالی علیه اسرائیل از آنها استفاده می‌کند.

دبیرکل حزب‌الله شب گذشته در بخشی از سخنان خود تاکید کرد، در جبهه لبنان از چندین روز پیش عملیات علیه دشمن صهیونیستی آغاز شده و همچنان ادامه دارد و تانک‌ها و اهداف اسرائیلی مورد اصابت قرار می‌گیرد، امروز فرزندان شما و مجاهدان حزب الله دشمن را دچار فروپاشی کرده‌اند و هر کدام از این اقدامات و حجم آن نشان دهنده شجاعت و ابتکار مقاومت است. از روز جمعه گذشته تاکنون عملیات نظامی حزب الله به لحاظ کمی و کیفی ضد اسرائیل بیشتر شده که در تاریخ مقاومت لبنان بی‌سابقه بوده و ما برای اولین بار از پهپادهای هجومی استفاده کرده‌ایم و امروز هم از موشک‌هایی استفاده شد که ما آنها را "برکان" می‌نامیم.

سید حسن نصرالله گفت، برکان موشکی است که 300 تا 500 کیلوگرم مواد منفجره دارد که روی پایگاه‌های اسرائیلی ریخته می‌شود، این‌ها سلاح‌هایی بود که ما قبلاً از آنها استفاده نمی‌کردیم.

بازتاب سخنان دبیرکل حزب‌الله در رسانه‌های عبری

نصرالله شهرک‌های شمالی را از اسرائیلی‌ها تخلیه کرده است

شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد، نصرالله دومین سخنرانی خود را از زمان آغاز جنگ غزه انجام داد اما بیشتر از اینکه پاسخ سوالات قبلی را بدهد علامت سوال‌های جدیدی به وجود آورد و مجددا همه گزینه‌ها را باز گذاشت.

این شبکه صهیونیستی اعلام کرد که نصرالله شهرک‌های شمالی اسرائیل (فلسطین اشغالی) را تخلیه کرده است. قصدی برای بازگرداندن اهالی 14 شهرک به خانه‌هایشان وجود داشت اما فعلا مسئولان اسرائیلی تصمیم گرفته‌اند این کار را انجام ندهند.

«حیزی سیمنطوف» خبرنگار امور عربی در شبکه 13 تلویزیون رژیم اشغالگر در واکنش به سخنان شب گذشته دبیرکل حزب‌الله اعلام کرد، چیزی که نصرالله می‌خواست بگوید این بود که همه نبردها از سوریه و یمن و لبنان با قدرت بیشتری ادامه خواهد داشت.

رسانه‌های عبری همچنین گزارش دادند که نصرالله هربار با اعلام سخنرانی خود موفق می‌شود اسرائیلی‌ها را میخ‌کوب کند و قبل از آغاز این سخنرانی جدید وی، تنش‌های زیادی میان اسرائیلی‌ها ایجاد شد و دستگاه‌های امنیتی و نظامی در وضعیت آماده باش قرار داشتند.

«مورن اللوف» کارشناس امور حزب‌الله در شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت، ما باید با جدیت به صحبت‌های نصرالله گوش دهیم و هرگز سخنان او را دست کم نگیریم و با دیدی گسترده آنها را بررسی کنیم.

این درحالی است که دیروز روزنامه صهیونیستی جروزالم پست به‌نقل از «آیلت فرش» مدیرکل شرکت مشاوره راهبردی «Fresh» درباره سخنرانی هفته قبل دبیرکل حزب‌الله اعلام کرد: (سید) حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله هنوز از همه کارت‌های خود استفاده نکرده است و تعداد موشک‌های بالستیک و هدایت‌شونده‌ای که حزب‌الله در اختیار دارد بسیار بیشتر از چیزی است که ما تصور می‌کنیم. این موشک‌های حزب‌الله آماده هستند و نه‌تنها منطقه شمالی اسرائیل (فلسطین اشغالی) را هدف قرار می‌دهند بلکه قدرت تخریب غیرمنتظره مراکز اصلی تل‌آویو و حیفا را نیز با دقت بسیار بالایی دارند.