ماموریت مرموز هواپیماهای انگلیسی بر فراز غزه

رای الیوم در مطلبی با اشاره به حمایت نظامی انگلیس از رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه آورده است: تصمیم مقامات نظامی انگلیسی در فرستادن هواپیماهای جاسوسی در ارتفاعات بالا در آسمان نوار غزه و در سواحل مدیترانه، شگفتی محافل دیپلماتیک و اطلاعاتی در برخی پایتخت‌های عربی را به همراه داشته است که اصولا با توجه به شمار زیادی هواپیماهای اسرائیلی و آمریکایی در همان منطقه و در آسمان آن، چه نیازی به هواپیماهای انگلیسی است!؟

این رسانه نوشت: آنچه درباره ماموریت و هدف این هواپیماها از سوی مقامات انگلیسی گفته شده، مبنی بر اینکه هدف مطلع شدن از مکان حضور اسیران نزد مقاومت فلسطین است، نمی‌تواند درست و دقیق باشد.

منابع آگاه دیپلماتیک اعلام کرده اند که این ماموریت جاسوسی با وزارت دفاع آمریکا هماهنگ شده است نه با ارتش رژیم صهیونیستی.

از نگاه کارشناسان و تحلیلگران امور، این هواپیماها ماموریت پنهان دیگری دارند و موضوع به یافتن اسیران مربوط نمی‌شود زیرا هواپیماهای اسرائیلی و آمریکایی به شکل گسترده از چند هفته قبل به دنبال یافتن مکان اسیران هستند.

رای الیوم در ادامه آورده است: ماموریت بسیار مهمی به هواپیماهای انگلیسی موکول شده است و آن رصد تحرکات نیروهای قسام و گروه‌های مقاومت فلسطین و در عین حال گرا دادن و هدایت نظامیان رژیم صهیونیستی در صحنه جنگ است. کارشناسان امور همچنین ماموریت این هواپیماها را رصد میزان پایبندی ارتش اسرائیل به توصیه های آمریکا درباره کاستن از حجم قربانیان نیز قلمداد کردند.

ماموریت مرموز هواپیماهای انگلیسی بر فراز غزه

این رسانه نوشت: ملاحظات دیگر، مربوط به بمباران شدید غزه از سوی جنگنده - بمب افکن های رژیم صهیونیستی به ویژه خان یونس مربوط می شود و ظاهرا آنگونه که یک منبع نظامی آمریکایی مدعی شده، این حجم شدید از بمباران خلاف توافق انجام شده با تل آویو بوده است و از این رو، وزارت دفاع آمریکا از انگلیس خواسته است تا هواپیماهای خود را بفرستد تا تحولات میدانی را ثبت کند.