رابرت کندی به صف حامیان ترامپ پیوست

  رابرت کندی جونیور، نامزد مستقل انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا در واکنش به حکم دادگاه عالی کلرادو مبنی بر رد صلاحیت دونالد ترامپ از حضور در انتخابات مقدماتی گفت که مردم آمریکا باید دراین‌باره تصمیم بگیرند نه ساختار قضایی آمریکا!

دادگاه عالی کلرادو به استناد بند سه متمم چهاردهم قانون اساسی آمریکا اعلام کرد که ترامپ به ‌دلیل نقش‌آفرینی در شورش ششم ژانویه و حمله حامیانش به ساختمان کنگره آمریکا پس از تایید پیروزی جو بایدن در انتخابات ۲۰۲۰، ترامپ را از شرکت در انتخابات مقدماتی این ایالت محروم کرد.

با این حال، کندی در پستی در شبکه ایکس(توییتر سابق) نوشت: ترامپ از رای‌گیری در کلرادو منع شد. زمانی که یک دادگاه در کشوری دیگر، یک نامزد اپوزیسیون را برای شرکت در انتخابات رد صلاحیت می‌کند، ما می‌گوییم که «این دموکراسی واقعی نیست»؛ حالا این اتفاق اینجا(در آمریکا) افتاده است.»

کندی گفته است که هرچند با ترامپ در رقابت است اما او می‌خواهد که رییس جمهور سابق آمریکا را در «انتخاباتی عادلانه» شکست دهد نه در شرایطی که او از انتخابات بیرون رانده شده است.

رابرت کندی به صف حامیان ترامپ پیوست

وی با ابراز امیدواری درباه تغییر تصمیم دادگاه کلرادو، تاکید کرد: محروم کردن یک نامزد از حقش برای شرکت در انتخابات، رای‌دهندگان را نیز از حق انتخاب محروم می‌کند. اگر نظام قضایی به جای روند الکترال، دست ترامپ را از کرسی ریاست جمهوری کوتاه کند، آنگاه حامیانش نتیجه انتخابات ۲۰۲۴ را نخواهند پذیرفت.

ویوک راماسوامی، دیگر نامزد حزب جمهوری‌خواه نیز در واکنش به رد صلاحیت ترامپ، متعهد شد مادامی که ترامپ اجازه حضور در انتخابات کلرادو را پیدا نکند، او نیز از شرکت در انتخابات مقدماتی این ایالت انصراف خواهد داد.