چین وارد جنگ غزه می شود

«وانگ ون‌بین» این اظهارات را در واکنش به اظهارات «نیکلاس برنز» سفیر آمریکا در چین مطرح کرد که مدعی شده بود پکن به دنبال کسب نفوذ بیشتر در منطقه خاورمیانه است اما وظیفه پایان دادن به درگیری‌های غزه بر عهده آمریکا است.

«وانگ ون‌بین» خاطرنشان کرد از زمانی که درگیری میان اسرائیل و فلسطین آغاز شده چین خودش را متعهد به برقراری آتش‌بس، محافظت از غیرنظامیان و تسهیل کمک‌رسانی‌های انساندوستانه دانسته است.

این دیپلمات چین همچنین تصریح کرد پکن در کسوت رئیس شورای امنیت در ماه نوامبر در به تصویب رسیدن اولین قطعنامه شورای امنیت بعد از شروع درگیری‌ها در غزه ایفای نقش کرد.

او گفت چین، موضع خود در خصوص درگیری‌ها را ارائه کرد و در جهت جلب حمایت و اقدام بیشتر در شورای امنیت گام برداشت. «وانگ ون‌بین» افزود که پکن چندین بسته کمک اعم از کمک‌های نقدی انسان‌دوستانه، غذا و دارو را به مردم غزه ارائه کرده است.

چین وارد جنگ غزه می شود

وی گفت: می‌خواهم تأکید کنم که چین منافع خودخواهانه درخاورمیانه ندارد و به دنبال ایجاد بلوک‌های انحصاری در منطقه نیست و از اینکه مردم کشورهای خاورمیانه آینده خود را خودشان بدون دخالت خارجی رقم بزنند، حمایت می کنیم.