ویدئوی جنجالی تبلیغاتی جمهوری‌خواهان مخالف ترامپ

یک گروه جمهوری خواه در تبلیغ ویدئویی جدیدی بر اساس اظهارات پیشین ترامپ مقایسه‌ای بین او و دیکتاتورهای بزرگ تاریخ انجام داده و قرار است این ویدئوی تبلیغاتی را در ایالت‌های کلیدی و بسیار مهم آمریکا پخش کنند.

به گزارش «نیوزویک» تبلیغ مربوطه تحت عنوان «دیکتاتور دونالد» از سوی گروهی از جمهوری‌خواهان چند هفته پس از آن انجام می‌شود که ترامپ در اظهاراتی ادعا کرد، در «روز اول» ریاست‌جمهوری خود مانند یک دیکتاتور عمل می‌کند.

تبلیغ مورد نظر ترامپ را با افرادی نظیر موسولینی، چاوز، پینوشه مقایسه می‌کند و در آن به پستی از ترامپ اشاره شده که در جریان آن وی خواستار «تعلیق» قانون اساسی آمریکا شده بود.

جدا از این، در تبلیغ مذکور آمده است که ترامپ قرار است ده‌ها هزار تن از کارمندان دولتی آمریکا را از کار برکنار کنند و در صورت پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا آنها را با افراد وفادار و متعهد به خودش جایگزین کند.

در این تبلیغات به این موضوع هم اشاره شده که شخصی مانند «ویکتور اوربان» نخست وزیر مجارستان نیز دقیقا از همین تاکتیک برای تخریب دموکراسی این کشور استفاده کرد.

در بخشی از این تبلیغات انجام گرفته شده آمده است: زنگ هشدار در حال به صدا درآمدن است. همه باید بیدار شوند.تنها یک راه برای ما وجود دارد، یا اینکه از دموکراسی خود محافظت کنیم یا به ترامپ اجازه دهیم آن را نابود کند.

گفته شده است که این تبیلغ ضد ترامپ در هفته جاری در شبکه‌های مختلف خبری آمریکا مانند سی‌ان‌ای و ام‌اس‌ان‌بی‌سی  و یک برنامه مربوط به کریسمس هم پخش خواهد شد.

ویدئوی تبلیغاتی جمهوری‌خواهان مخالف ترامپ

راوی تبلیغ مذکور در بخشی از صحبت‌هایش اینطور می گوید: متاسفم که کریسمس شما را خراب کردم اما این ترامپ بود که موجب شورش در کنگره شد و اکنون او دوباره در حال بازگشت است.

گفته شده که تبلیغات مذکور با هدف تاثیرگذاری بر آرای ایالت‌های نوسانی بسیار مهمی مانند آریزونا، جورجیا، میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین ساخته شده است که آرای انتخاباتی‌شان تاثیر بسیار زیادی بر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا خواهد داشت.

هزینه ساخت این تیزر تبلیغاتی ضد ترامپ نزدیک به ۲۰۰ هزار دلار برآورد شده است. ترامپ پیشتر عنوان کرده بود که اگر رئیس‌جمهور آمریکا شود، روز اول ریاست جمهوری‌اش فردی دیکتاتور خواهد شد.