آمریکا مجوز نسل‌کشی در غزه را داد

 «فیصل الخزاعی» وکیل بین المللی اردنی که برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی با موضوع فلسطین در تهران حضور دارد اقدامات رژیم صهیونیستی در نوار غزه را جنایت‌های جنگی توصیف و تاکید کرد که از همان روز اول یعنی هفتم اکتبر گذشته تاکنون تمام اقداماتی که در غزه صورت گرفته، جنایت‌های جنگی و نقض قوانین و منشورهای بین‌المللی بوده و جنگی که در حال انجام است یک نسل‌کشی و تخریب زیرساخت‌های غیرنظامی از جمله بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و امدادی و ایستگاه‌های تولید برق و انرژی و همچنین تاسیسات تصفیه آب است که برای ادامه حیات شهروندان غزه ضروری به شمار می‌رود. تمام اقداماتی که در این مدت در غزه انجام شده، نقض آشکار منشورها و قوانین بین‌الملل به شمار می‌رود.

این وکیل اردنی در پاسخ به سوالی در خصوص علت سکوت سازمان‌های بین‌المللی در قبال جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه تاکید کرد: من یکی از نمایندگان سازمان عفو بین‌الملل و یکی از مشاوران سازمان عدالت برای مظلومان در جهان هستم. ما در حال فعالیت هستیم همان‌طور که سازمان‌های بین‌المللی نیز فعال هستند، ولی رسیدن به نوار غزه و سندسازی برای این جنایت‌های روزانه و تجاوزهای آشکار ضد قوانین بین‌المللی از جمله انهدام گسترده زیرساخت‌ها و استفاده از تمامی تسلیحات ویرانگر و غیر متعارف و غیر مشروع برای ما ناممکن شده است. ما نمی‌توانیم از این تجاوزها سند تهیه کنیم، لذا به اظهارات روزنامه‌نگاران و اسناد و گزارش‌هایی که خبرنگاران ارائه می‌دهند، تکیه می‌کنیم.

وی افزود که جمهوری اسلامی ایران از همان روز اول تحرکات دیپلماتیک و سیاسی و رسانه‌ای خود را با استفاده از تمامی ابزارهای رسانه‌ای و نمایندگان خود در فلسطین و غزه برای تهیه اسناد این جنایت‌ها و تجاوزها به کار گرفته تا در این وظیفه به ما کمک کند و هنگام مراجعه به دادگاه‌های بین‌المللی برای محاکمه این رژیم غاصب و اشغالگر ادله ویژه ای را در برابر دادگاه ارائه دهد.

الخزاعی به ائتلافی که اخیراً توسط آمریکا به بهانه تامین امنیت در دریای سرخ و مقابله با دولت مردمی یمن ایجاد کرده، اشاره و تاکید کرد که بسیاری از دولت‌ها به این ائتلاف اعتراض کرده‌اند، چرا که مشروعیت بین المللی ندارد. هر تحرک بین‌المللی یا عملیات بر علیه نقض قوانین دریایی باید با مصوبه سازمان ملل متحد همراه باشد، اما آمریکا از آنجا که حق وتو دارد، خود را یکه‌تاز دنیا می‌داند و معیارهای دوگانه‌ای در خصوص نقض مقررات به کار می‌گیرد که این خود نقض آشکار موازین بین‌المللی است. آمریکا حتی از نسل کشی اهالی غزه نیز حمایت می‌کند.

آمریکا مجوز نسل‌کشی در غزه را داد

وی ادامه داد: هم اکنون جبهه جدید در یمن باز شده است که این جبهه اندکی از درد و رنج اهالی غزه کم کرده است. ما از نیروهای یمنی و فرماندهان آنها تشکر می کنیم که همه روزه دستاوردهای بزرگی ضد رژیم صهیونیستی و دولت‌های خودکامه جهان از جمله آمریکا که از حق وتو در شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل سوء استفاده می‌کنند، به دست می‌آورند.

این وکیل اردنی تصریح کرد که آمریکا به نتانیاهو چراغ سبز نسل کشی در نوار غزه را داده و متاسفانه تحرک رژیم‌های عربی و اسلامی در این زمینه مطلوب نیست.

وی ادامه داد که اقدامات جمهوری اسلامی ایران و تحرکات دیپلماتیک و سیاسی این کشور در تاریخ ثبت خواهد شد. حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران همواره تلاش زیادی در این زمینه انجام می‌دهد و جمهوری اسلامی ایران موفق شده بار دیگر موضوع فلسطین را در برابر افکار عمومی دنیا زنده کند.

الخزاعی ائتلاف آمریکایی ضد یمنی‌ها را نامشروع خواند و گفت که اجازه این ائتلاف از سوی سازمان ملل متحد و شورای امنیت صادر نشده، لذا ما روز جمعه دیدیم که در شهرهای یمن تظاهرات گسترده‌ای در محکومیت این ائتلاف برگزار شد و ما به عنوان امت عربی و اسلامی تمامی اقدامات نامشروع آمریکا را رد می کنیم.