اسرائیل خطرناک‌ترین جا برای یهودیان است

حنان بک، خاخام یهودی ارتدوکس مقیم انگلیس در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی در این باره اظهار داشت: به دور دنیا سفر کنید و در نهایت خواهید دید که امروز خطرناک‌ترین مکان برای یک یهودی؛ اسرائیل است.

وی گفت ۳۶ سال در انگلیس زندگی کرده و به این نتیجه رسیده‌است که یهودیان در سراسر جهان حتی در کشورهای مسلمان در صلح و امنیت زندگی می‌کنند.

وی صهیونیسم را «خیانت به خدا» توصیف و تاکید کرد که حملات رژیم صهیونیستی به غزه ابزار واقعی نسل کشی است.

این خاخام ارتدوکس به نقش مسلمانان در طول تاریخ در زندگی یهودیان اشاره کرد و گفت: «ما در بسیاری از نقاط جهان مورد آزار و اذیت قرار گرفتیم و مسلمانان در طول تاریخ ما را نجات دادند و مکانی ایده آل برای زندگی به ما دادند. هر کس کمی از تاریخ اطلاع داشته باشد متوجه می‌شود که یهودیان در کشورهای اسلامی زندگی خوبی داشته‌اند.

وی ادامه داد: صهیونیست‌ها همواره تلاش می‌کنند ادعا کنند که مسلمانان می‌خواهند همه یهودیان را نابود کنند و به دریا بیندازند؛ این ادعاها بیهوده است و نسبت دادن اتهامات یهودی‌ستیزی به مسلمانان صحت ندارد.

بک از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل نقش او در نسل کشی تل‌آویو در غزه انتقاد کرد و گفت که نتانیاهو را یهودی نمی‌داند و وی «نخست‌وزیر مردمی است که علیه خدا قیام کردند».

اسرائیل خطرناک‌ترین جا برای یهودیان است

وی افزود: نتانیاهو با زیر پا گذاشتن آیین روزمره دین یهود، سعی داشت خود را سکولار نشان دهد. او در جریان سفر اخیرش به انگلیس در رستورانی غذا خورده‌است که غذاها و نوشیدنی‌های ممنوعه بر اساس دین یهودی سرو می‌کند.

حنان بک درباره عملیات «طوفان الاقصی» با تاکید بر اینکه درگیری در فلسطین با حمله حماس آغاز نشد، گفت: درگیری در ۱۵ مه ۱۹۴۸ آغاز شد؛ چراکه فلسطینی‌ها مورد کشتار و نسل کشی قرار گرفتند.

وی با تاکید بر اینکه آنچه هفتم اکتبر ۲۰۲۳ اتفاق افتاد نتیجه سیاست رژیم صهیونیستی بود، از رهبران جهان خواست چشمان خود را باز کنند و درک کنند که کمک به رژیم اشغالگر به نفع یهودیان نیست.

این خاخام یهودی ارتدوکس با انتقاد از کشورهای غربی گفت: ما درک می‌کنیم که آنها می‌خواهند به اسرائیل کمک کنند؛ چراکه در اصل قصد کمک به یهودیان را دارند و نسبت به آنچه در جنگ جهانی دوم رخ داد که در آن بیش از شش میلیون یهودی کشته شدند، احساس گناه می‌کنند، اما این کمک‌های آنها در شرایط فعلی کاملا اشتباه است.