انگلیس نگران پیروزی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴

 وزارت امور خارجه انگلیس اطلاعاتی را درباره «دونالد ترامپ » رئیس‌جمهور سابق آمریکا گردآوری می‌کند.

شبکه خبری «آی‌نیوز» گزارش کرد اگر ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده پیروز شود، موضع او بر مسائل کلیدی ازجمله «بریتانیا، بحران اوکراین، خاورمیانه و تجارت بین‌الملل» تاثیر می‌گذارد. گفته می‌شود که «کارن پی‌یرس» سفیر انگلیس در آمریکا چهره اصلی در رهبری این پرونده است.

طبق آنچه «آی‌نیوز» گزارش کرده، مقامات حزب محافظه‌کار انگلیس نگرانند که اگر ترامپ، جو بایدن رئیس‌جمهور کنونی آمریکا را شکست دهد، «نارنجک بزرگی را درون ژئوپلیتیک جهانی پرتاب می‌کند.»

همزمان با اینکه انگلیس از زمان بریگزیت (خروج از اتحادیه اروپا) کشوری مستقل درباره موضع آمریکا پیرامون امور جهانی شده، یک مقام ناشناس به این شبکه تلویزیونی گفت که پیروزی ترامپ «قطعا تفاوت عظیمی ایجاد می‌کند.»

«آی‌نیوز» به نقل از این منبع گزارش کرد: ترامپ خواهد آمد و موضع سختی را در برابر کشورهایی نظیر ایران اتخاذ خواهد کرد. ما مجبور خواهیم شد در موقعیت‌های بیشتری قرار بگیریم که به طور غریزی در مورد آن‌ها ناراحت هستیم.

انگلیس نگران پیروزی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۴

طبق نتایج نظرسنجی‌های اخیر، دونالد ترامپ نامزد پیشتاز حزب جمهوری‌خواهان است و احتمالا رقیب جو بایدن در انتخابات ۲۰۲۴ خواهد بود. رئیس‌جمهور سابق آمریکا بارها درخصوص سیاست خارجه و اهداف کلیدی خود صحبت کرده و تاکید کرده است که اگر رئیس‌جمهور شود، در عرض ۲۴ ساعت به بحران اوکراین خاتمه خواهد داد. او همچنین مدعی شده که در صورت پیروزی در انتخابات ۲۰۲۴ موضع سختی علیه ایران اتخاذ خواهد کرد.

انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا قرار است در تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ۱۴۰۳) برگزار شود.