هراس تل آویو از نبرد تمام عیار با حزب الله

 روزنامه رای الیوم با اشاره به هراس صهیونیست‌ها از حزب الله به نقل از منابع صهیونیستی آورده است: آیا اسرائیل توان جنگ در دو جبهه غزه و جبهه شمال علیه حزب الله را در آنِ واحد دارد؟ شواهد کنونی و گرفتار شدن ارتش اشغالگر در باتلاق غزه نشان از عدم توان این رژیم دارد.

«نوعام تیفون» ژنرال بازنشسته صهیونیست به کانال ۱۳ تلویزیون این رژیم اذعان کرده که «توان بازدارندگی تل آویو از بین رفته است و احدی در خاورمیانه از اسرائیل نمی‌ترسد. حزب الله از هشتم اکتبر گذشته، حملات خود را متوقف نکرده و بیش از صد هزار نفر را مجبور به ترک شمال (سرزمین های اشغالی) کرده است».

رسانه صهیونیستی «واللا» نیز به نقل از منابع امنیتی و نظامی عالی رتبه در تل آویو آورده است: طبق برآورده های ارتش، حزب الله ۱۵۰ هزار موشک دارد. پس از ۱۸ سال از جنگ ۳۳ روزه قدرت حزب الله بیشتر شده و این جنبش موشک هایی با برد ۱۵ تا ۷۰۰ کیلومتر و پهپادهای قوی دارد. در نبرد با حزب الله روزانه هزار تا ۳ هزار موشک از سوی مقاومت لبنان به سمت ما شلیک خواهد شد. حزب الله مجهز به موشک ساحل به دریا پیشرفته از نوع «سی ۸۰۲» چینی و یاخونت روسی و نیز کورنت ضد زره است و توان هدف قرار دادن پهپادها و بالگردها را نیز دارد. این جنبش همچنین دهها پهپاد با ماموریت های تاکتیکی متنوع دارد.

از سوی دیگر رسانه صهیونیستی «هاآرتص» نوشت: مسئولان عالی رتبه نهادهای امنیتی این رژیم برآورده می‌کنند که امکان جنگ تمام عیار با لبنان همچنان به ویژه پس از تبادل آتش کنونی بالاست.

هراس تل آویو از نبرد تمام عیار با حزب الله

«آلون بن دیوید» تحلیلگر شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد: حزب الله موشک هایی با برد متوسط و دوربرد دارد. در لبنان مراکز حاوی موشک های نقطه زن وجود دارد.

«شمعون شاپرا» ژنرال بازنشسته رژیم صهیونیستی نیز از طرح حزب الله برای کنترل بر الجلیل سخن گفته و اعلام کرد: این طرحی است که (شهید) «عماد مغنیه» آنرا با هدف تغییر اهداف جنگ تدوین کرده است. طرح حزب الله حملات موشکی شدید به مراکز راهبردی در حیفا و شمال و تل آویو و مرکز و حتی دیمونا در جنوب است که تمرکز اسرائیل روی حملات خواهد بود و آنگاه حزب الله فرصت را غنیمت شمرده و طرح کنترل بر الجلیل را اجرایی خواهد کرد.