هشدار سفارت واشنگتن در اسلام‌آباد به شهروندان آمریکایی

 سفارت آمریکا در پاکستان با انتشار توصیه‌نامه مسافرتی، از شهروندان آمریکایی خواست تا نسبت به موقعیت مکانی مناطقی که قصد بازدید از آنها را در پاکستان دارند، هوشیار بوده و اطمینان حاصل کنند که در این مناطق شعبه اخذ رای و رقابت انتخاباتی وجود نداشته باشد.

در این توصیه‌نامه نوشته شده است که روز رای‌گیری یعنی هشتم فوریه، مناطق پیرامون صندوق‌های اخذ رای احتمالا متراکم هستند و شهروندان آمریکایی که برای رای دادن در انتخابات پاکستان واجد شرایط نیستند، از حضور در این مناطق خودداری کنند.

سفارت واشنگتن در اسلام‌آباد همچنین هشدار داده که در برخی موارد، فعالیت‌های سیاسی در پاکستان هدف اقدامات خشونت‌آمیز قرار گرفته به طوری که اخیرا در استان‌های بلوچستان و خیبر پختونخواه، گزارش‌هایی درباره حمله به احزاب سیاسی مخابره شده است.

هشدار سفارت واشنگتن در اسلام‌آباد به شهروندان آمریکایی

آسوشیتدپرس هفته گذشته در خبری نوشت که همزمان با تظاهرات اعتراضی حامیان عمران‌خان، نخست وزیر سابق پاکستان که هم‌اکنون در حبس به‌سر می‌برد و از هفته گذشته تاکنون سه حکم حبس برای وی صادر شده، پلیس این کشور با یورش به معترضان دست کم ۲۴ نفر را بازداشت کرده است. در آستانه انتخابات پاکستان، حدود ۲ هزار نفر برای حمایت از عمران‌خان و در مخالفت با رد صلاحیت چندین تن از نامزدهای حزب تحریک انصاف این کشور که پیش‌تر ریاست آن برعهده عمران‌خان بود، در شهر کراچی دست به تظاهرات زده بودند که به خشونت کشیده شد.