انتقاد آمریکا از رژیم صهیونیستی

 وزارت دفاع آمریکا در این بیانیه بار دیگر با تاکید بر حمایت از جنگ رژیم صهیونیستی علیه مقاومت فلسطین، افزود: ما به (رژیم) اسرائیل کمک می‌کنیم تا از خود دفاع کند و حماس را شکست دهد.

پنتاگون در این بیانیه مدعی شد: با شکست حماس، آرامش به منطقه باز خواهد گشت و راه‌حل دو کشوری بار دیگر در دستور کار قرار خواهد گرفت.

در ادامه بیانیه پنتاگون با اشاره به تنش در مرز رژیم صهیونیستی و لبنان خاطرنشان شده است: دولت آمریکا از آنچه در مرز لبنان و (رژیم) اسرائیل می‌گذرد نگران است و بر تلاش‌های خود برای ممانعت از گسترش درگیری به خارج از غزه خواهد افزود.

به گزارش ایرنا، رسانه صهیونیستی تایمز اسرائیل به نقل از مقام‌های آمریکایی نوشت که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا صبرش در قبال بنیامین نتانیاهو به پایان رسیده و درخواست‌ها در دولت آمریکا برای اتخاذ رویکرد سخت‌گیرانه‌تری در قبال نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حال افزایش است.

مقام‌های آمریکایی گفتند که بایدن چند ماهی است که بر این باور است نتانیاهو آماده است جنگ را به خاطر ملاحظات سیاسی خود طولانی کند.

بر اساس این گزارش، مقام‌های آمریکایی می‌گویند با وجود ناامیدی بایدن که معتقد است برهم خوردن روابط با نتانیاهو به نفع امنیت آمریکا نیست، تغییر راهبردی در رابطه با رژیم صهیونیستی وجود ندارد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

پنتاگون

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. وزارت بهداشت غزه اعلام کرد از هفتم اکتبر شمار شهدای غزه به ۲۷ هزار و ۷۰۸ نفر و مجروحان به ۶۷ هزار و ۱۴۷ نفر رسیده است.