اختلافات کابینه جنگ، رژیم صهیونیستی را به مرز فروپاشی کشاند

اعضای کابینه جنگ صهیونیستی، بنی گانتس و گادی آیزنکوت، شامگاه جمعه بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر رژیم اشغالگر را تهدید به برهم کابینه جنگ کردند.

 کانال صهیونیستی کان گزارش داد که گانتس و آیزنکوت در دیدار روز پنجشنبه، تهدید خود را مطرح کردند و موضع خود را در صورت ادامه تصمیمات مهم بدون مشورت در مورد اسرای صهیونیستی در نوار غزه به نتانیاهو اطلاع دادند.

آن‌ها همچنین با ابراز نارضایتی از تصمیم نتانیاهو مبنی بر عدم اعزام هیات دیگری به قاهره، پایتخت مصر برای شرکت در مذاکرات آزادی اسرا، تاکید کردند که در این صورت حضور کابینه جنگ غیرضروری می‌شود. 

کابینه جنگ در دولت اضطراری رژیم صهیونیستی از سه عضو اصلی تشکیل شده است: بنیامین نتانیاهو، یوآو گالانت وزیر جنگ و بنی گانتس به همراه دو وزیر ناظر، گادی آیزنکوت و رابین درمر.

کان فاش کرد که نتانیاهو روز چهارشنبه تصمیم گرفت هیأت صهیونیستی را دیگر به قاهره نفرستد، در حالی که دفتر وی اعلام کرد که پیشنهاد جدیدی از سوی حماس برای توافق مبادله اسرا ارائه نشده است و هیچ فایده‌ای برای فرستادن هیأت در قاهره ندارد و حماس همچنان بر خواسته‌های خود پافشاری می‌کند.

اختلافات کابینه جنگ، رژیم صهیونیستی را به مرز فروپاشی کشاند

اختلافات درون کابینه صهیونیستی پس از هفتم اکتبر گذشته و پس از آن که نتانیاهو نتوانست به هیچ یک از اهداف جنگ در نوار غزه دست یابد که مهم‌ترین آن بازگشت اسرا و از بین بردن حماس و توانمندی‌های آن بود، تشدید شد.